מדי קיץ חברת אסם מוציאה מהדורה מחודשת לבמבה האיקונית; פעם זאת במבה לבבות, פעם במבה בומבה, פעם במבה עגולה, פעם במבת כדורים ענקיים, פעם במבת במבוביים ענקיים (לא המצאנו, כך השם במקור). המשותף לכל הבמבות הללו - הן אותה במבה בדיוק. אותה במבה בשינוי זניח של צורה, ובליווי קמפיין שאי אפשר לפספס.
למה הם עושים את זה? כנראה כי הרצון והמאבק להישאר בתודעה הצרכנית, בייחוד בימי החופש הגדול כשהילדים בבית כל היום, עוד בוער. אפילו כשאתה החטיף החזק והמוכר ביותר בישראל. הקיץ הזה נחתה בקול תרועה של ממש במבה שתוארה בקומוניקט שנשלח אלינו כ"חדשנות פורצת דרך".
רוצים לראות סרטוני טעימה של חטיפים? קפצו לאינסטגרם
במבה במרקם חדש
מהי אותה חדשנות? במבה שמוגדרת כבמבה אוורירית, ואמורה להיות במרקם אקסטרה רך ונימוח, שנמס בפה. "חוויית אכילה חדשה שאי אפשר שלא לאהוב", כך לשון הטקסט. ובכן מה נגיד, טעמנו ומדובר באותה במבה, מגובה בקצת יותר אוויר, וקצת פחות בוטנים (על הבמבה הקלאסית כתוב שהיא מכילה 54% בוטנים, על הגרסה של הבמבה האוורירית, 53%).
ברמת הצורה, הבמבה האוורירית מעט נמוכה ופחוסה יותר מגרסת המקור הדקה והמוארכת, כך שבהחלט נחמד להכניס אותה לפה והיא יושבת על החך יופי. את הבמבה הזאת אפשר לשבור או למוסס בקלות עם הלשון, היות שהיא אכן מעט אוורירית יותר מהבמבה הרגילה. יש טועמים שהגדירו אותה "כבמבה עם פחות דומיננטיות". אבל האם זה מה שמחפש בהכרח מי שרוכש במבה? בכלל לא בטוח.
אם אתם מסוג האנשים שמחפשים שינויים וגיוונים בחטיף הבמבה, ומבחינים בדקויות גם כשמדובר בחטיפים שהטעם שלהם וחוויית האכילה כמעט זהה, למעט נוכחות מעט יותר מובחנת של אוויר (בחטיף שגם ככה הוא אוורירי למדי), אז לכו על זה. אולי אתם קהל היעד של הבמבה החדשה.
לטעמנו, לא מדובר בחווית אכילה חדשה או חדשנית, אלא יותר כמו גימיק נוסף, שסביר שייעלם מהנוף עם סיום הקיץ, ואחריו נשוב לאותה במבה בדיוק, שמשווקת בארץ כבר משנת 1964. עד הקיץ הבא וההמצאה הבאה.