תתחילו ממוקד
בתור התחלה מוטב שתהיו כמה שיותר מפוקסים על מוצר אחד טוב, וככה תוכלו לבסס מערכת יחסים של אמון עם הקונים שלכם מסביב לעולם. במקום להציע "פריטי עיצוב לבית", הציעו עבודות שאפשר להדפיס ולתלות על הקירות; במקום "צעצועים", הציעו "צעצועי עץ לתינוקות". המיקוד יביא קהל שמחפש בדיוק את מה שאתם מעוניינים למכור, ותנועת הלקוחות כבר תביא איתה מאליה אפשרויות להתרחבות בהמשך.
אל תפחיתו בחשיבותן של תמונות
לקונים שלכם בחו"ל אין שום אפשרות להרים את המוצר, למשש אותו, להרגיש את החומרים ממנו הוא עשוי או להתרשם מהגימור שלו. לכן אתם חייבים לפצות אותם בתמונות כמה שיותר איכותיות, מושכות ומקיפות: צלמו את המוצר בצורה מקצועית, הקפידו על הקניית קנה מידה בתמונות והוסיפו שימושים אפשריים. כל אלה יקלו מאוד על הקונה לבחור דווקא במוצר שלכם על פני חלופות אחרות.
העניקו ללקוחות שלכם חוויה אישית
אנשים רוצים לדעת שהם קונים ממישהו אמין שמכבד אותם. הקפידו להיות ברורים בכל שלבי המכירה בחנות שלכם, החל בהצגת המוצר וכלה בפרטים שאתם מספקים מראש לגבי עלויות, משלוחים, החזרות והחלפות. חברו מסמך שאלות ותשובות רהוט, ידידותי ומספק. העמידו מספר טלפון או כתובת מייל לקבלת מענה, והקפידו כמובן להשיב לכל פניה. הלקוחות שלכם ישמחו לעשות עסקים כשהם יודעים שיש אדם בצד השני של המסך.
זכרו את משמעותו של המשלוח
גם אם יש לכם מוצר מעולה ושירות לקוחות סופר אדיב ויעיל, שום דבר לא יעזור לכם כשהקונה יקבל את המוצר שלכם באיחור או, לא עלינו, שבור – בגלל פאשלה של חברת השילוח איתה בחרתם לעבוד. מבחינת הלקוח, רק השם שלכם יוכתם – ולכן כדאי לכם מאוד להקפיד שהמוצרים שלכם יגיעו ליעדם בזמן המדויק לו התחייבתם ובמצב מעולה. כנראה שאין ברירה אלא להשקיע בבחירת חברת השילוח הטובה והאמינה ביותר שתמצאו.
פרסמו, פרסמו, פרסמו
אחד העקרונות הכי חשובים במכירה אונליין הוא להביא לידיעת קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם את עצם קיומכם בעולם, ובאינטרנט בפרט. איך עושים את זה? שיווק אונליין זו תורה שלמה, וכיום בעידן הרשתות החברתיות היא יכולה להיות חינמית וגם לעלות הרבה כסף. לפני שתתחילו למכור ברשת, צללו ללימוד עמוק של התחום – כי גם המוצר הכי מעולה בעולם לא יכניס לכם שקל אחד בלי לקוחות שיכירו אותו וירצו לקנות אותו.