לא רק הצרכנים מחכים לבלאק פריידי כדי "לתפוס" את ההנחות הגדולות של השנה, אלא גם בעלי העסקים, הרשתות והחנויות, שמצפים להכנסות גבוהות שימלאו את הקופות ויתנו להן אוויר לנשימה. חברות האשראי מדווחות מידי שנה על שיא של מספר עסקאות לדקה בימים אלו, כאשר לפחות כמחצית מהן מגיע מאתרי האון ליין. התייעצנו עם מנהלי שיווק ובעלי עסקים מובילים שהעניקו טיפים חשובים לבעלי עסקים כיצד יש להתכונן לחגי המבצעים בכדי לענות לדרישות הלקוחות ולמקסם רווחים.
בדקו את השרתים בחנות האון ליין שלכם
"כל בעלי העסקים מייחלים למספר עסקאות גבוה ביום הזה, אך עם זאת, אנשים רבים הגולשים באתר ומבצעים עסקאות בו זמנית מפעילים עומס רב על המערכת" מזהירה לילך סיני, סמנכ"לית השיווק של אתר דיל קוסמטיקס. "בדקו שהשרתים של האתר יכולים לעמוד בעומס, בדקו את מהירות האתר ושתהליך הקנייה עובד בצורה חלקה. זכרו, מדובר בחגי קניות בינלאומיים, ובימים אלו הצרכנים פועלים במהירות, ויש להם אופציה כמעט אינסופית של אתרים לבחור מהם מהארץ ומחו"ל".
התחילו לתת הנחות מוקדם יותר
"במיוחד במדינת ישראל היקרה, צרכנים מחכים להנחות ולהורדות מחירים" אומר יהונתן גור, מנכ"ל ובעלים של חברת בישום האווירה ומיתוג בריח miyo scent. "למעשה, צרכנים מתחילים לבדוק את השוק ואת המחירים חודשים לפני תאריכי היעד של הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי. בכדי למנוע עומסים כבדים ובשביל לתפוס את הלקוחות הלחוצים לפני כולם, התחילו את ההנחות מוקדם יותר".
אל תזלזלו באינטיליגנציית הלקוחות
"מלחמת המחירים וההנחות בין העסקים עולה שלב בתאריכים אלו, כאשר מנהלי השיווק שולפים כל שפן אפשרי מהכובע בכדי להתבלט מעל השאר ולתפוס את תשומת לב הצרכנים", אומרת מאיה טיטו שועה, מנהלת השיווק של קבוצת טי אנד איי. "חשוב במיוחד להיות הוגנים עם הצרכנים ולהימנע משיטות שיווק ישנות ולא הוגנות, כמו הצגת מצג שווא של אחוזי הנחה גבוהים במיוחד שחלים בפועל על מספר פריטים קטן מאוד, או שיש מהם יחידות ספורות בלבד במלאי. שיטות אלו אולי יגרמו לצרכנים להגיע אליכם, אך אכזבתם תהדהד ותפגע במוניטין ובמכירות בהמשך השנה".
גם לילך קדמי, מנהלת השיווק בחברת אינטרסן מדגישה את חשיבות האמינות מול הלקוחות: "היו שקופים וברורים עם הצרכנים לגבי המבצעים וההנחות אותם אתם מציעים. הצרכנים נמצאים בלחץ ובעומס, הם מרגישים בתקופה זו שהקניות רבות והזמן קצר, ומפחדים להתעכב ולפספס הזדמנויות. ההיצע הרב גורם להם להיות לעיתים קצרים וחסרי סבלנות, ולכן בפניה אליהם צריך לעבור מסר בצורה חלקה וברורה בכל הקשור בקנייה, באחוזי ההנחה, בזמני האפסקה, בתנאי הרכישה וכן הלאה. מסר מסורבל ולא ברור יגרום לנטישת הצרכן".
הגדילו את מספר חברי המועדון
"כמעט כל עסק שרוצה להיות בקשר עם הלקוחות שלו, להטיב עימם ובכך ליצור נאמנות, בונה מועדון לקוחות, שהרי ידוע כי החזקה בפרטי לקוחות, כמו מייל וטלפון, שווה כסף רב בטווח הארוך", טוענת מיטל רובין, מנהלת השיווק מותג סולתם. "בימי המבצעים קל יותר לשכנע אנשים להצטרף למועדון הלקוחות, בכדי לקבל את ההטבות המוצעות או הטבות אקסטרא, חגי נובמבר יכולה להיות הזדמנות מצוינת להגדיל את המאגר באופן משמעותי. הציעו הטבות בלעדיות בהרשמה למועדון הלקוחות, אך אל תהפכו את העניין למסורבל ומעיק עבור הלקוחות בכדי שלא יהיו מתוסכלים מהתהליך וינטשו".
תתגברו את הצוותים כדי לעמוד בעומסים
דניאל רבני, סמנכ"ל ברשת ההנעלה הארצית הלב הכחול מצביע על העובדה כי מלבד חנויות האון ליין קונים רבים עדיין אוהבים לכתת רגליים בין חנויות ולראות את הסחורה לפני רכישתה, במיוחד כשמדובר במוצרי חשמל גדולים, פריטים כמו נעליים הדורשים מדידה וקשה יותר לקנותם בחנויות המקוונות או קהל לקוחות מבוגר יותר שפחות מסתדר עם קניות ברשת. "צפו לכמות אנשים גבוהה מהרגיל ברצפת המכירה, וודאו שיש מספיק צוות שיטפל בלקוחות. כמו כן, הכינו ותדרכו את הצוותים להיות אדיבים ושירותיים על אף הלחץ הגדול בחנות וחוסר הסבלנות האפשרית של הרוכשים".
עמדו בציפיות הצרכנים- אחוזי הנחה קטנים לא יעבדו
"לחגי המבצעים הצרכנים מגיעים עם ציפיות גבוהות לאחוזים הנחה משמעותיים. אינכם מתחרים רק עם עסקים ישראליים, אלא בשוק העולמי, שהרי כיום כמעט כל אחד יכול להזמין כל מוצר מכל מקום", מדגיש עמית זמיר, מנהל שיווק בחברת סיריוס אלקטרוניקה. "הדבר נכון בעיקר במוצרים שעלותם פחותה מ-75 דולרים, שאינם דורשים אפילו תשלום מע"מ. אי לכך הנחות זניחות ולא תחרותיות לא יעבדו ולא ימשכו את הצרכנים. הנחות על מוצרים צריכות להתחיל במינימום מ-20%. אם אין באפשרותכם להעמיק את ההנחה, חשבו על דרכים יצירתיות כמו הענקת גיפט קארד או מתנה ברכישה".
תבדקו מה המוצרים שהלקוחות שלכם אוהבים ותתנו עליהם הנחה
הנחות עומק אומנם משחקות תפקיד מרכזי בחגי המבצעים, אך הן בהחלט לא הפקטור היחיד המניע את הצרכנים, מדגיש אסף זר, בעלים מותג הטיפוח והביוטי REBORN. "ערכו מחקר בנוגע למוצרים אותם אתם שמים בפרונט, בדקו מהם המוצרים אותם הצרכנים מחפשים בהתבסס על המכירות שהתבצעו בלפחות חצי שנה החולפת, מהם המוצרים החמים, אילו טרנדים נוכחיים יש, מוצרים אקטואליים שסביר להניח שצרכנים יחפשו בתקופה הקרובה, כמו למשל מתנות לקראת חג החנוכה הקרב ובא וכן הלאה. נסו להיכנס לראש הצרכן, להבין מה מחפש ולתת מענה".
אל תחכו לרגע האחרון עם הפרסומים
"בעלי עסקים רבים חוששים מפרסום המבצעים עד לימים ספורים לפנים ימי המכירות עצמם ומדובר בטעות" טוען כפיר ועקנין, בעלים של חנות ואתר הגאדג'טים והמתנות Gadgetshop.co.il. "באופן טבעי בחודש שלפני חגי המבצעים ישנה האטה במכירות שהולכת וגדלה עם התקרבות לתאריכי היעד, שהרי הצרכנים מתאפקים שלא לרכוש עד שיחולו ההנחות. פרסום המבצעים, הן באמצעי יח"צ והן ברשתות החברתיות, יביאו להתעניינות גדולה יותר בקרב הצרכנים שיגיעו לרכוש עם תחילת ההנחות".
פרסמו בדרכים יצירתיות
"באופן טבעי מנהלי השיווק עובדים ימים כלילות על פרסום המבצעים וההנחות", מציין אלירן רביבו, מנהל שיווק ומכירות בחברתBIO SCULPTURE ISRAEL . "עם זאת, לא די ביצירת קמפיינים ברשתות החברתיות ושליחת ניוזלטרים ללקוחות. אם בימים רגילים הלקוחות נוטים להתעלם מפרסומים, הרי שלפני חגי נובמבר העומס עליהם גדל. בכדי שהפרסומים ימשכו את תשומת לב הצרכנים עליהם להיות כמה שיותר יצירתיות. נסחו כותרות מעניינות לניוזלטרים, צרו פעילויות שיגרמו לאנשים לדבר עליכם והיו מקוריים".
תדאגו לעמוד בהתחייבויות
מכרתם הרבה בחגי נובמבר? נפלא. כעת מזהיר דניאל אדרי, מנהל השיווק של אתר ערכות היצירה והמתנות Funkyfish שהמכירה לא נגמרה כל עוד לא סיפקתם את המוצר או השירות ללקוח. "אם לדוגמה בימים כסדרם התחייבתם לשליחות מהיום להיום או מהיום למחר, אולי כדאי לשקול את העניין ולשנות את המדיניות באם אתם חוששים שאין באפשרותכם או באפשרות חברת ההפצה איתה אתם עובדים לעמוד ביעדים בשל העומסים".