הנתונים שבאשדוד כנראה שלא אהבו. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשדוד ממשיכה לסבול מהגירה שלילית גדולה, כאשר עיקר העוזבים את העיר עושים זאת לטובת אשקלון הסמוכה, אליה עברו רוב הנוטשים.
מהנתונים עולה כי ב- 2019 עברו אל העיר 3,823 תושבים חדשים בעוד שעזבו אותה 6,658 תושבים, מה שמשאיר אותה עם 2,835 תושבים פחות. בנוסף, הנתונים מראים כי 35 אחוזים מהעוזבים את העיר בשנה זאת היו בגילאי 30-64 ו-32 אחוזים מהעוזבים היו בני 15-29.
"בגדול מדובר בעניין של כסף, מחיר", מסביר דוד רוזנר, יו"ר ארגון קבלני אשקלון בשיחה עם mako. "מחירי הדירות באשקלון זולים יותר מאשר באשדוד. בממוצע מדובר במחיר נמוך יותר בכ-10 אחוזים כאשר בסופו של דבר מדובר בערים מאוד דומות. שתיהן ערי חוף ויפות מאוד. אני מאוד אוהב את אשדוד, אבל בנוסף לזה באשקלון בונים הרבה יותר בעוד שאשדוד כמעט גמרה את שטחי הבנייה שלה כי מצד אחד היא חסומה מהים ומהשני בכביש 4".
מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לאחרונה, עולה כי באשקלון חל גידול של כ- 70% בכמות הדירות שנמכרו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 לעומת שלושת הרבעונים המקבילים אשתקד.
טלי שרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות בקבוצת רם אדרת מספרת שבפרויקט שמשווקת הקבוצה באשקלון רבים מהרוכשים הם משפחות צעירות ומשפרי דיור מאשדוד. "הדירות כאן זולות ב400--500 אלף שקל לעומת אשדוד. אנחנו, למשל, מוכרים היום דירת 3.5 חדרים במחיר של החל מ- 1.295 מיליון שקלים". לשם השוואה, דירות חדשות באשדוד (3 חדרים) יחילו ב-1.4 מיליון. עם זאת, היא מוסיפה כי "ככל שהביקושים עולים והפיתוח של השכונה מתקדם המחירים עולים בהתאם. לפני חודשיים דירת 3.5 חדרים עלתה רק 1.2 מיליון שקלים".
שרון מוסיפה כי בשנה החולפת יצאו לשיווק הרבה פרויקטים באשקלון, בעיקר מה שמוכנה "שכונת עיר היין", ולדבריה "מכאן הגידול בכמות הדירות שנמכרו. מדובר במגה שכונה, המשתרעת על פני 4,000 דונם וצפויה להכיל כ- 40,000 תושבים".