איזו רמת שירות אנחנו מקבלים ממשרדי הממשלה? העיתון כלכליסט מפרסם היום את מדד איכות השירות במשרדי הממשלה השונים, המורכב ממספר גורמים, בינם: זמן ההמתנה למענה טלפוני, זמן התגובה לפניות בכתב, משך הטיפול בפניות, היחס האישי שאנו מקבלים והאם אכן נפתרה הבעיה.
אם תתקשרו למוקד משרד התחבורה כדי לחדש רשיון נהיגה או רכב, כדאי שתדעו שאתם הולכים להמתין "רק" 44 דקות. השירות במשרד זכה למקום הרביעי והלא כ"כ מכובד. במקום השלישי ניצב המרכז לביטוח לאומי. זמן ההמתנה למענה הטלפוני הוא הנמוך ביותר ועומד, תאמינו או לא, על 28 דקות בלבד.
למקום השני מגיע משרד הפנים שמצליח לחפות על זמני ההמתנה הארוכים בשירות יעיל ואדיב. משרד הבריאות הוא המשרד בו תקבלו את השירות הטוב ביותר בהשוואה לאחרים, אבל כדי לקבל את הפתרונות לבעיות, גם כאן כדאי להצטייד בהרבה מאוד סבלנות לפני שתחייגו למוקד השירות - זמן ההמתנה בממוצע עומד על כמעט 42 דקות.
ומי במקום האחרון? לכבוד המפוקפק זוכה משרד התמ"ת (משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה) שמקבל את הציון המשוכלל הנמוך ביותר. אם תנסו לקבל שירות טלפוני במשרד, קחו בחשבון שתאלצו להמתין על הקו לא פחות מ-48 דקות.
אם כן, התמונה שעולה מהמדד לא מעודדת, השירות במשרדי הממשלה עדיין רחוק מרמת השירות שמקבלים מגופים ועסקים פרטיים.