נציגי השירות בחברות הסלולר יודעים עלינו כמעט הכל. עם מי אנחנו מדברים, למי אנחנו שולחים הודעות SMS וממי אנחנו מקבלים אותן. אבל חוץ מזה יש משהו שאתם לא תדעו, אבל הם כן יודעים - איזה ציון קיבלתם ובאיזו אות אתם מדורגים.
ככל שאתם מדברים יותר, מסמסים יותר ויש בידכם כמה שיותר מכשירים - כך תקבלו ציון גבוה יותר.
הדירוג הזה משפיע מאוד, אם אתם מדורגים באות A - חברות הסלולר יעשו בשבילכם כמעט הכל. "ההטבות שנותנים ללקוחות אלו הן הטבות בזמן אוויר, שידרוגים טובים יותר, שירות תיקונים טוב יותר ועוד" כך אומרת נציגה לשעבר בחברת סלקום. "אם לקוח A היה מגיע להתנתק - זה היה יום שחור לנציג".
אז איך זה עובד? לקוח A הוא הלקוח הטוב ביותר, ומכאן זה רק הולך או מידרדר. אם אתם לקוחות C או D , אתם במקום טוב באמצע. לקוח F זאת כבר בעיה. ואם חשבתם שמצב החשבונית שלכם הוא זה בלבד שקובע את רמת הדירוג שלכם - טעיתם. גם לקוח שמקבל הרבה שיחות מלקוחות בחברה, ידורג גבוה יחסית.
"השווי של הלקוח נמד דלפי כמה כסף הוא מכניס לחברה" אומר נציג לשעבר בחברת פלאפון.
אם כך, גם בחברות הסלולר, יש שווים יותר ושווים פחות.