שינוי שיטת החיוב של חברות הסלולר בתחילת חודש ינואר ל"חיוב על פי שנייה", השפיע גם על עלות דמי הקישוריות (השלמת שיחה) שמשלמים הצרכנים בזמן שהם מתקשרים ממכשיר הטלפון הנייח שלהם לסלולרי.
בזק פרסמה אתמול הודעה לפיה בעקבות שינוי שיטת החיוב תחול הוזלה של כ-4% בממוצע במחירי השיחות מקווי בזק לסלולר, אבל בפועל מדובר בהוזלה של כל השיחות הנייחות מכל המפעילים בהתקשרות למספרי סלולר.
לדברי בזק, מניתוח שערכה בחודש דצמבר כחלק מהיערכות לשינוי שיטת תמחור דמי הקישוריות לפי שנייה בודדת במקום מקטע בן 12 שניות, עלה כי החיסכון הממוצע משיחה מבזק לטלפון סלולרי, כתוצאה מהשינוי הינו כ-2.7 אגורות כולל מע"מ לשיחה.
עוד עולה מנתוני החברה כי כתוצאה משינוי שיטת החיוב החיסכון בעלות השיחה עשוי להגיע עד ל-9% מעלות השיחה. הסיבה לכך היא שהקישוריות חושבה על פי מקטעים של 12 שניות, כמו השיחות היוצאות. כלומר לקוח שדיבר 13 שניות שילם כאילו דיבר 24 שניות.
מכיוון שהמעבר לחישוב לפי שנייה הביא לאיבוד הכנסות אצל החברות הסלולריות משיחות יוצאות ונכנסות בשיעור של 6-7% לערך, הרי שכל מי שמתקשר לחברה סלולרית מרשת נייחת נהנה מהוזלה בתעריפים.
מחישוב כמות השיחות המבוצעות על ידי לקוחות בזק, עולה כי ב-2009, בזכות המעבר לחיוב על פי שנייה של דמי הקישוריות, כלל הלקוחות יחסכו סכום משמעותי של כ-50 מיליון שקל.
בזק ציינה בהודעתה כי בעוד שלקוחות בזק נהנים מהשינוי בתמחור דמי הקישוריות באופן מלא, כשהירידה מועברת ישירות לכיסו של המנוי, הרי שחלק ממנויי חברות הסלולר כלל לא נהנים מההפחתה. הדבר נובע מכך שלקוחות סלולר המשלמים מחיר קבוע לדקה בתוך ומחוץ לרשת אינם נהנים משינוי התמחור, כשחברת הסלולר עצמה היא זאת שנהנית מההוזלה על חשבונו של הצרכן.