בעקבות החלטתו הטרייה של שר התקשורת אריאל אטיאס לתקן את ההוראה ברשיונות חברות הסלולר בעניין העלאת תעריפים במהלך תקופת התחייבות - הוראה המחייבת לקבוע תעריף קבוע וסופי מראש למשך כל תקופת ההתחייבות בעת ההתקשרות מול חברת הסלולר - קוראת המועצה לצרכנות לצרכנים המתקשרים מחדש (או מחליפים חבילות) בתקופה שעד כניסת ההוראה לתוקף, תחילת שנת 2009, לנקוט משנה זהירות בבואם להתחייב לחבילות חדשות.
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, קורא לציבור שלא למהר להתפתות "להצעות האטרקטיביות" של חברות הסלולר. הוא ממליץ לצרכנים המקבלים עתה הצעות מחברות הסלולר לסרב להתחייב לסעיף המקפח, ולשקול להמתין עד למועד תחילתו של תיקון הרשיון ב-1.1.09, שיאפשר לציבור לבחור את התוכנית המשתלמת ביותר עבורו.
במועצה לצרכנות מביעים חשש כי חברות הסלולר עלולות לנצל את זמן ההמתנה עד כניסת ההוראה לתוקף, ולכבול לקוחות בחוזים בהם ניתן יהיה להעלות את התעריף.
לכן, כאמור, היא ממליצה לצרכנים לבחון את התנאים המוצעים להם ולשקול היטב אם בכלל כדאי להם להצטרף כעת, או לדרוש בעת חתימת החוזה את ביטול הסעיף המתיר לחברות הסלולר להעלות מחירים בתקופת ההתחייבות.
עוד אומר מנכ"ל המועצה לצרכנות כי עקרון ההגינות מחייב את חברות הסלולר ליידע את הצרכנים בעובדה כי בתום שנת 2008 תיכנס ההוראה לתוקף, והם יוכלו להתחייב בחוזים בהם התעריף סופי וקבוע מראש למשך כל תקופת ההתקשרות.
התיקון נעשה 'בין היתר' בעקבות פניית המועצה הישראלית לצרכנות, לאחר תלונות רבות של צרכנים בעניין עדכון התעריפים במהלך תקופת ההתקשרות. אולם משרד התקשורת לא החיל את התיקון על החוזים הקיימים, בהם על פי החוזה יהיו החברות רשאיות להעלות התעריפים עד שיעור מסוים כל שנה - ומכאן שציבור גדול של צרכנים יהיו חשופים בינתיים להעלאות תעריפים, עד ליישום התיקון. בשורה התחתונה, זה לא הזמן לשינויים בחבילות, מומלץ להמתין ולהיות עירניים.