-10,000 תיקי תלונות נפתחו במועצה לצרכנות במהלך 2008. בעשירייה הפותחת מופיעים על פי הסדר ענף התקשורת, מוצרי חשמל, בנקים, הלבשה ואביזרים, ריהוט ומטבחים, תיירות ויחידות נופש, לימודים ומינויים, תחבורה, גז, רפואת חירום וביטוח. כמחצית מהתלונות הגיעו דרך אתר האינטרנט של המועצה שהושק השנה, ואלפים אחרים פנו למועצה לבקשת ייעוץ טלפוני.
תקשורת - מכשירים מקולקלים והתכחשות להבטחות: מחצית מהתלונות נוגעות לתחום הטלפוניה - התכחשות להבטחות למתן הטבות שונות, החתמה על חוזים למתן שירותים סלולריים ללא הזדמנות אמיתית לקרוא את החוזים או קבלתם רק בדיעבד, חיוב צרכנים ללא ידיעתם על חבילות או שירותים שלא הוזמנו, חיוב הצרכן לשלוש שנים עבור מכשירי חינם, אי מסירת מידע מלא בעת ההתקשרות עם החברה, העלאת מחירים באמצע תקופה, אספקת מכשירים מקולקלים והמשך חיובים נוספים לאחר תום החוזה הם רק חלק מהתלונות הנפוצות.
30% מן התלונות בענף התקשורת נוגעות לתחום הכבלים והלווין: אי-עמידה בהבטחות, הערמת קשיים בעקבות בקשת התנתקות, חיוב צרכנים לאחר סיום ההתקשרות, חיובים כפולים וקושי בהשגת שירות הלקוחות הן רק כמה דוגמאות לכך.
20% מהתלונות נוגעות לתחום האינטרנט - כמו הטעיה על ידי סוכן המכירות על תנאי מבצע, מהירות הגלישה, התעלמות מבקשות להפסקת השירות והמשך חיוב הלקוח אי טיפול בתקלות טכניות תוך זמן סביר וחיובים שונים ומשונים.
מוצרי חשמל - מוצרים חדשים שמתקלקלים וחלקי חילוף יקרים: הצרכנים הלינו בעיקר על איכות המוצרים, תקלות חוזרות, היעדר מלאי של חלקי חילוף, שירות לקוי, מוצרים חדשים שהתקלקלו זמן קצר אחרי הרכישה, מוצרים שנמכרו ללא הוראות שימוש בעברית או ללא תעודת האחריות ודרישות לתשלומים נוספים בגין שירות תיקונים שאמור להיכלל במסגרת האחריות לאחר רכישה. תלונות רבות נגעו לטלוויזיות LCD ופלזמה, שעלות חלקי החילוף שלהם גבוהה מאוד ולעתים ניתן להשיגם רק אצל היבואן הבלעדי.
הבנקים - יחס גרוע ועמלות גבוהות: מאות תלונות בתחומי השירות, כרטיסי האשראי, משכנתאות ועמלות הבנקים הגבוהות. רוב התלונות נגד הבנקים היו בשל שירות לקוי: עמידה ארוכה בתור ואי יכולת לבצע עסקאות מרחוק בטלפון, דחיית ביצוע עסקאות על ידי פקידים ("לך ושוב"), אי מתן עזרה ללקוח על ידי פקידים ומנהלים בסניף במשיכת כספים בסניף בנק מרוחק, יחס גרוע מפקידי בנק ועוד.
בעקבות רפורמת העמלות התלוננו לקוחות שהעמלות התייקרו או נותרו גבוהות. המועצה לצרכנות ערכה מספר בדיקות ויצאה בקריאה לחקיקה ציבורית לביטול עמלות העו"ש.
אופנה ואופטיקה - איכות ירודה וחוסר מקצועיות: רוב התלונות נגעו לאיכות המוצרים. חוסר המקצועיות של אופטומטריסטים התבטא בעיקר בהתאמת משקפי מולטי-פוקל, שעלותם גבוהה מאוד, לצרכנים שאינם זקוקים להם, ובהתאמה לא מדויקת הגורמת לצרכנים כאבי ראש, סחרחורות וחוסר יכולת לתפקד.
ריהוט - הטחות ללא כיסוי: התלונות הנפוצות משקפות אי התאמה בין מה שהוזמן לבין מה שסופק בפועל, אי עמידה במועדי אספקה, מוצרי עץ ועור באיכות ירודה הבטחות בעל פה שאינן עומדות במבחן המציאות וכדומה. רוב התלונות היה על רהיטי סלון.
תיירות - בעיות בצ'רטרים ושיווק מטעה באינטרנט: כמחצית מהתלונות הן על בתי המלון, שליש על צימרים, והיתר בנושאים שונים כגון חברות תעופה, מפעילי אטרקציות ועוד. עיקר התלונות על צימרים הן על שיווק מטעה באינטרנט, ורוב התלונות על בתי המלון נוגעות לאיכות השירות ורמת התחזוקה.
בנושאי תיירות חוץ מצביעות התלונות על בעיות מהותיות במיוחד בתחום טיסות השכר: שינויים בלתי סבירים של מועדי טיסות, הקטנה בלתי סבירה של זמן השהייה בחו"ל, אי יידוע צרכנים לגבי שינוי מועדים ועוד. גם יחידות ומועדוני נופש בארץ ובחו"ל הם מקור בלתי נדלה לאי הבנות, הטעיות ומצוקה צרכנית.
לימודים וכושר - אי אפשר לבטל: בתחום לימודים, קורסים ומנויים (מהרשמה ללימודים ועד מנוי לעיתון) הצרכן לרוב כבול בהסכם שלפיו אין אפשרות לסיים את ההתקשרות לפני תום המנוי. יש מכוני כושר המסרבים לבטל הסכם גם כשהסיבה היא הרעה במצב בריאותי או חוסר יכולת להתאמן. מכוני הכושר גם מקבלים, בניגוד לחוק, מתאמנים קבועים מבלי שנתבקשו להמציא אישור רפואי באשר לכשירותם להתאמן.
רכב - בדיקה לא מקיפה ובעיות בטיחות: התלונות נגעו בעיקר לתקלות ברכב חדש, למוסכים ולמכוני בדיקה, שמנפיקים דו"חות בדיקה בשפה מקצועית שאינה מובנת לצרכן ומתנערים מאחריותם בטענה כי בתחתית המסמך מופיעה פסקה המסירה מהם אחריות. התקבלו גם תלונות מצרכנים שרכשו צמיגים חדשים שהתפוצצו, כנראה בגלל איכותם או גילם.
חברות הגז - חיובי יתר: כ-20% מהתלונות נוגעות לדרישת טכנאי הגז לשנות את מיקום ברז הגז בבית למרות שאין חובה לעשות זאת.
שירותי רפואה - ניצול מצוקת החלשים: מדובר בשירותי רפואה דחופה, שעליהם מתלוננים בעיקר קשישים, חולים ועולים חדשים.