אלינו זה עדיין לא הגיע, אבל כנראה שבלונדון מתייחסים למשבר הכלכלי קצת אחרת: העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" מדווח הבוקר כי ענקית החטיפים "מארס" כיווצה את חטיף השוקולד הותיק שלה ביותר מ-7% בחצי השנה האחרונה.
בחברה טוענים כי הקיצוץ נועד למנוע את המשך "מגפת ההשמנה" בממלכה, ובריאות הציבור היא זו שעומדת אל מול עיניהם. אלא שלמרות ההצהרה הזו, בחברה לא טרחו ליידע את הציבור בדבר הגדלים החדשים והמצומקים.
בעוד משקל החטיף ירד מ-62.5 גרם ל-58 גרם בלבד - המחיר עצמו דווקא לא השתנה. "באמצעות צמצום הגדלים בחטיפים הצלחנו לקחת אחריות על איכות החיים של לקוחותינו, וזאת מבלי לעלות מחירים", הצהירה החברה בספק ציניות ספק רצינות.
מהצד השני, אגודות לזכויות הצרכן בבריטניה כבר פנו אל הממשלה בטענה כי החברה משלה את הציבור. "כיווץ חטיפי השוקולד ראוי וצריך להיות חלק מהמאבק בהשמנה. עם זאת, קיצוץ בגדלים מבלי לקצץ במחירים זו פעולה פוגעת, שיכולה גם למנוע מהצרכנים לחזור בעתיד למותג שהם אוהבים", מסבירה נציגת האגודה.
נקודת האור בקיצוץ הזה עבור הבריטים היא הירידה בכמות הקלוריות: חטיפי המארס הנוכחיים מכילים בין 19 ל-23 קלוריות פחות מהקודמים.
גם ביבשת אחרת צצה תופעה דומה. חברת הבת של מארס באוסטרליה קיצצה בגדלים של יותר מ-90 מוצרים - וזאת מבלי להוריד מחירים. אך שלא כמו חברת האם, באוסטרליה לווה המהלך בקמפיין ציבורי ענק שכותרתו "בריאות הציבור".