כשרוצים להתחבר לחברת הכבלים או הלוויין זה לרוב עניין של כמה דקות בלבד. לעומת זאת, כשרוצים להתנתק מדובר בסיפור ארוך, בירוקרטי ומסובך שגוזל הרבה מאוד זמן וגם כסף. וזאת, אגב, למרות החוק שאמור לאפשר לנו להתנתק מהן בקלות.
כן, שמעתם נכון. לפי החוק, 3 ימים בלבד זה פרק הזמן המקסימלי שבו על החברות להפסיק לחייב אתכם מהרגע שבו הודעתם על רצונכם להתנתק מהשירות. במציאות, כמו שאתם חושדים, אין סיכוי שאכן מישהו יקיים אותו.
"נציגת השירות אמרה לי שתוך חודשיים יבואו וייקחו את הממירים", מתלוננת רחל קייני, לקוחה של הוט. "ארבעה חודשים עברו, הם עדיין לא באו, ובינתיים אני עדיין משלמת 211 שקל לחודש למרות שאני בכלל לא מנויה". היכונו לשיא האבסורד: אחרי 4 חודשים, קייני קיבלה הודעת תביעה מחברת הוט. למה? כי היא לא החזירה את הממירים.
רונן רגב-כביר מארגון "אמון הציבור" מבהיר: "זה שלחברה לוקח זמן לאסוף את הציוד זה בעיה שלה. אין שום דרך שבה החברה יכולה להצדיק את החיוב". כן, כך אמור להיות על פי החוק. אבל כמו שנאמר באחת מתוכניות הבידור בערוץ 2, זה לא ענייני, לא עניינה ובטח לא עניינם של חברות הכבלים והלווין.
תגובת הוט: החברה פועלת בהתאם להוראת החוק, כך שגם אם חל עיכוב בניתוק הלקוח, הוא מפוצה רטרואקטיבית.
תגובת יס: אנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר בכל מה שקשור לתהליכי התנתקות, זיכוי הלקוח ואיסוף הציוד מביתו. חברת YES מקפידה לפעול על פי החוק והרישיון שניתנו לה.