רגע לפני שתבצעו הזמנת כרטיסים למופע, רצוי לבדוק אם גם ניתן לבטל. החוק עומד לצדו של הצרכן ומאפשר לו לבטל את ההזמנה תוך שבועיים מיום ביצועה, אולם, בכמה תנאים: הביטול צריך להיעשות לפחות כיומיים לפני המופע, עליו להישלח בכתב (פקס או מייל) ובית העסק רשאי לגבות דמי ביטול.
ומה אם תרצו לבטל את הכרטיס ביום האחרון? במקרים כאלו, מסתבר, לכל משרד מדיניות משלו. כך לדוגמא, "קסטל" ו"בראבו און-ליין" מאפשרים החזר כספי עד שבוע לפני האירוע וגובים דמי ביטול בסך של כ-5%; ב"הדרן" מקילים קצת יותר וגובים דמי ביטול קבועים בסך של כ-15 שקלים.
אבל לא תמיד תקבלו את כספכם חזרה. ב"קלעים" ימירו את ההחזר הכספי לזיכוי התקף לשנה, בתנאי שההודעה על הביטול התבצעה כ-24 שעות לפני האירוע. ב"גרבר" וב"לאן" התנאים קשוחים אף יותר והמוטו הוא "אין שינויים ואין ביטולים". רק במקרים חריגים, ובאישור המנהל, תוכלו לבטל ולשלם על כך כ-5% דמי ביטול.
חשוב לציין – לא תמיד תוכלו לבחור באיזה משרד לרכוש את הכרטיסים, מכיוון שלרוב, כל מופע עובד בהסכם הפצה בלעדי עם סוכנות כרטיסים אחת בכל אזור.
אז זכרו, החוק לצדכם, ואם לא הגעתם למופע, כנראה שכספכם מגיע לכם בחזרה.