כמה פעמים קרה לכם שהמתנתם לאוטובוס בגשם זלעפות או תחת השמש הקופחת על ראשכם והאוטובוס פשוט לא הגיע? לתושבת תל אביב זה קרה שמונה פעמים עם אותו קו תחבורה, עד שלבסוף היא החליטה לתבוע את חברת האוטובוסים. והיא זכתה.
מלבד ההמתנה הארוכה, הדבר כרוך לא פעם באיחור לעבודה או לפגישה חשובה. האישה, שנוסעת מדי יום לעבודתה כמתמחה במשרד עורכי דין, פנתה לבית המשפט לתביעות קטנות במטרה לקבל פיצוי על האיחורים החוזרים.
לטענתה, מדי יום היא נוסעת בקו 56 של חברת קווים אל העבודה וממנה, ובשמונה פעמים שונות האוטובוס איחר ברבע שעה עד 40 דקות, ולעתים כלל לא הגיע. היא דרשה פיצוי של 2,500 שקלים עבור כל איחור, בנוסף להוצאות משפט.
חברת קווים השתמשה במכשיר ה-GPS שמותקן על גבי האוטובוס כדי להוכיח שבחלק מהמקרים האוטובוס היה בתחנה בזמן שהנוסעת טענה שהמתינה לו. בית המשפט קיבל חלק מטענות החברה. לגבי ארבעת האיחורים הנוספים, קבעה השופטת מיכל ברק נבו שיש לפצות את הנוסעת, אך ציינה שבית המשפט אינו משמש אמצעי ל"חינוך" עסקים וכי הפיצוי שביקשה הנוסעת - 2,500 שקל עבור כל איחור - אינו הולם את הנזק שניגרם לה.
בסופו של דבר הוחלט כי החברה תפצה את הנוסעת ב-800 שקלים עבור ארבעת האיחורים, ובאשר לנוסעת - היא תוכל להשתמש בפיצוי כדי לנסוע לעבודה במונית.