"חוק ההתנתקות", לפיו יוכל כל צרכן להתנתק משירות תוך שלושה ימי עסקים, ייכנס היום לתוקפו.
החוק נועד למנוע עוגמת נפש מצרכנים המבקשים להתנתק מעסקה מתמשכת, כגון מנוי לאינטרנט, חדר כושר, עיתון או חברות הכבלים.
תיקון 23 בחוק הגנת הצרכן מגדיר עסקה מתמשכת כעסקה לרכישת מוצר או שרות באופן מתמשך, לתקופת זמן קצובה או בלתי מוגבלת, הכוללת כל שינוי או תוספת לעסקה שאינם מהווים עסקה חדשה.
החוק קובע כי לפני ההתקשרות חייב העסק לגלות לצרכן את זכותו לבטל את העסקה, דרכי הביטול, פירוט התשלומים שעליו לשלם בשל הביטול וכן את הכתובת לשליחת ההודעה. פרטים אלה יופיעו על החוזה הנחתם בין העסק לצרכן או במסמך אחר, בהבלטה מיוחדת.
הצרכן יוכל לבטל את העסקה בכתב או בעל פה, ומרגע בקשתו תסתיים העסקה תוך שלושה ימי עסקים, או במידה וההודעה נמסרה בדואר רשום, תוך שישה ימי עסקים, למעט במקרים חריגים, הקבועים גם הם בחוק.
ארגון "אמון הציבור" יזם את הצעת החוק בעקבות אלפי תלונות שהתקבלו אצלו, המלינות על קשיים בלתי סבירים המוערמים על צרכנים בניסיון להתנתק משירות מתמשך. נוכח היקף התופעה, מצא הארגון כי נדרשת התערבות מצד המחוקק והוביל את ההצעה, עד לחקיקתה.