זה לא סוד שהיחסים בין תושבי ירושלים לחברת "סיטיפס", המפעילה את הרכבת הקלה בעיר, רעועים. התושבים מנהלים מאבק נגד החברה ופקחיה על הקנסות שהם מקבלים בגלל שלא הספיקו לתקף את כרטיסי הנסיעה שלהם. על פי הערכות שונות החברה מכניסה לקופתה מיליוני שקלים כתוצאה מתשלום הקנסות שמשלמים הלקוחות הזועמים בהם גם תיירים.
לענת סיידין (28) נמאס, אחרי שקיבלה קנס של 186 שקלים על כך שלא תיקפה את הכרטיס שלה, לא בצדק לטענתה. היא ניסתה לערער על הדוח, אבל לא זכתה בתגובה מהחברה. בתגובה, היא החליטה לנקום. במשך חודש היא אספה מטבעות של 10 אגורות, בעזרת חברים ובני משפחה, שהצטברו לסכום נאה.
אתמול בצהריים היא הגיעה למשרדי החברה עם שק מלא כדי לשלם את חובה. בשידור חי בקבוצת הפייסבוק "ירושלמים וירושלמיות", סיידין לקחה את הגולשים איתה לתשלום. העובדים במקום נראו נבוכים משהו מהיוזמה. מצד אחד, כסף זה כסף. מצד שני, זו עבודה קשה לספור את כולו. לבסוף נלקחה ממנה השקית והיא נשלחה לדרכה.
"הגעתי למשרדי החברה לשלם את הדו"ח העברתי שק המטבעות לפקיד שהיה די מופתע", סיפרה סיידין ל-mako. "הוא היה די אדיב. ביקש שאחכה. ישבתי בצד ונהניתי לראות את הפקידים סופרים את הכסף במשך 20 דקות".
מסיטיפס נמסר בתגובה: "על אף הניסיון להציג אוירה קשה לכאורה ברכבת הקלה הרי שהמציאות מוכיחה תמונה שונה לחלוטין. גם במקרה הנ"ל ובניגוד לטענות שנכתבו, השגתה של ענת אכן נענתה אך נדחתה עקב אי תיקוף של הכרטיס.
ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ-150 אלף נוסעים, אשר רוב רובם פועלים בהתאם לכללי הנסיעה ונהנים ממנה. בסקרים שנערכים באופן שוטף גם על ידי המדינה, הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים.
אנו מאחלים לענת המשך נסיעה נעימה ברכבת הקלה, ומזכירים כי על פי הנחיות משרד התחבורה, חובה לתקף את כרטיס הנסיעה בכל נסיעה ואי תיקוף הכרטיס שווה לאי תשלום על הנסיעה".