ארטיק "אסקימו לימון" של חברת שטראוס, שמשווק על ידי חברת יוניליוור, נחשב לפופולארי ביותר בקרב הישראלים. אלא שבאחרונה הוא נעלם באופן מסתורי מהמקררים בסופרים השכונתיים, בפיצוציות ובמרכולים הגדולים.
"כשהגעתי לסופר בשכונה היו שם רק טעמים פחות טעימים של מנגו, אננס ומשמש. ארטיק אסקימו לימון לא קיים. במשך חודשיים חיפשתי ולא מצאתי. יש הרבה אנשים בארץ שמכורים לטעם שלו ולא מוכנים להחליף בטעם אחר", הסביר תומר מבאר שבע. הוא בדק בעוד 20 סופרים, פיצוציות ומרכולים ולא מצא ארטיק קרח בטעם לימון.
גם באתר חברת גלידות שטראוס נעלם הקרחון בטעם לימון. בקטגוריית המוצרים מופיעים הטעמים משמש, ענבים, אננס, דובדבן ותות, אך לימון רק כחלק ממארז של עשרה קרטיבים, חצי מהם בטעם דובדבן וחצי מהם בטעם לימון, במחיר של 21 שקלים.
מבדיקת mako עולה כי בחברת שטראוס אכן הפסיקו בחודשיים האחרונים את ייצור הקרטיב הפופולארי בתפזורת ומוכרים אותו רק כחלק ממארז בעטיפה שקופה. בחברה אומרים כי הפסקת הייצור היא כחלק ממהלך "ריענון טעמים" ומבטיחים שהטעם הפופולארי יחזור בקרוב למקררים.
"כולם רוצים קרחון בטעם לימון ואי אפשר להשיג אותו. יש מעט אננס, פה ושם דובדבן, וטעמים שישראליים לא מתחברים אליהם בכלל", אומר בעל מרכול גדול בתל אביב. "בכל הסניפים שלנו אין להשיג את הקרטיב. גם כשפניתי לספק, שפנה לחברה לא קיבלנו תשובות מתי הוא יחזור למקררים. הביקוש בקרב הלקוחות שלנו לארטיק הזה גדול מאוד, אבל הם לא מוכנים לרכוש את המארז החדש שכולל בתוכו גם את טעם הדובדבן. אני יכול להבין אותם. הם רוצים לימון נטו. באמת אין לי מושג מתי נקבל אותו שוב. יש לי פה קרטיבים בטעם מנגו, משמש ואננס, אבל לקוחות לא רוצים, רק לימון".