קופיקס הציגה אמש את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה מהם עולה כי הרשת, בה מחזיקה רמי לוי 51.3% מההון, רשמה אמנם ירידה של כ-8% במכירות ברבעון הרביעי אשתקד, לעומת הרבעון המקביל ב-2017, אולם זו נרשמה בעיקר על רקע סגירת סניפים מפסידים., המפעילה רשת של בתי קפה ומרכולים מוזלים, לידי קמעונאית המזון רמי לוי בספטמבר אשתקד, מתחילה לשאת תוצאות.
המכירות של בתי הקפה הסתכמו ברבעון האחרון בכ-19.6 מיליון שקל, ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל, ומכירות המרכולים הצטמקו ב-7% לרמה של כ-48 מיליון שקל.
בשורה התחתונה רשמה קופיקס הפסד נקי של כ-800 אלף שקל ברבעון האחרון, לעומת הפסד של כ-2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, בין השאר עקב רווח של כ-2.4 מיליון שקל כתוצאה מעליית ערך מניות רמי לוי המוחזקות בחברה (כחלק מעסקת העברת הבעלות).
קופיקס מפעילה כיום 145 סניפים, מתוכם 114 בתי קפה ו-31 מרכולים. זאת, לאחר שסגרה במהלך השנה שעברה 13 סניפי בתי קפה.
את שנת 2018 כולה סיימה קופיקס עם ירידה של 5.5% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-287 מיליון שקל בהכנסות מתחום המרכולים נרשמה ירידה של 1.4% לרמה של כ-201 מיליון שקל ואילו ההכנסות מפעילות בתי הקפה התכווצו בכ-14% לרמה של כ-81 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של הרשת הצטמק בכ-2% בלבד ועמד על 68.4 מיליון שקל אולם ההפסד התפעולי קפץ ב-130% לרמה של כ-13 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה קופיקס הפסד נקי של כ-7 מיליון שקל ב-2018, קפיצה של 161% לעומת ההפסד ב-2017.
מנכ"ל קופיקס גרופ, אירם גרייבר, ציין כי "אנו מסכמים את הרבעון הרביעי של שנת 2018 עם שיפור בשיעור הרווח הגולמי לכ-24.6%, בהשוואה לכ-20.9% ברבעון המקביל אשתקד - שיפור שניכר הן בפעילות בתחום בתי הקפה והן בפעילות בתחום המרכולים. השיפור ברווחיות ניתן לשייך לרכישת השליטה בחברה בידי רשת רמי לוי שיווק השיקמה - רכישה ששדרגה את מערך הרכש מול הספקים, הפחיתה הוצאות מימון ואפשרה לנו להחדיר מותג פרטי אל תוך סניפי החברה".
עוד הוא הוסיף: "במהלך שנת 2019 אנו נפעל להגדלת שורת ההכנסות באמצעות שדרוג מערך השיווק וההפצה, שיפור מגוון המוצרים, הוספת מוצרי פרמיום, שינוי תמחיר המוצרים, הגדלת כמות המרכולים ואופטימיזציה של שטח המסחר. בחודש שעבר, פתחנו בהרצליה את הסניף הראשון ברשת המרכולים כפיילוט תחת הפורמט "סופר רמי לוי בשכונה" ואנו כבר מזהים תנועה ערה של לקוחות ובכוונתנו להרחיב הפורמט במהלך שנת 2019 עם פתיחת 3 מרכולים נוספים, תוך שימוש במותגי קבוצת רמי לוי".
הכתבה התפרסמה לראשונה באתר גלובס