ללקוחות באחד מסניפי בנק גדול בדרום הארץ היה "מזל". מי שנתקל בקשיים טענים למשוך כספים מהכספומט, ללא כרטיסי אשראי ובעזרת קוד סודי שקיבלו מהבנק- זכה לעזרה מהשומר החביב בכניסה.
חלק מהלקוחות, היו אנשים מבוגרים, סיפרו שכשהתקשו במשיכת הכספים, השומר גילה אדיבות ראויה לשמה והסביר להם את כל התהליך למשיכת מזומניםו ועמד על ידם עד שקיבלו את הכסף.
מה שהלקוחות לא ידעו הוא שהשומר האדיב והמנומס לא עשה זאת לשם שמיים או באמת כדי לעזור להם.
על פי החשד הוא נהג ללוות את הלקוחות לכספומט, זכר את הקוד הסודי וכשיצאו מהסניף משך על חשבונם אלפי שקלים. כמה ימים לאחר מכן גילו הלקוחות שמישהו משך על חשבונם מאות ואלפי שקלים.
הלקוחות התלוננו על כך בפני הנהלת סניף הבנק. הם סיפרו כי האדם היחיד שסייע להם והם חושדים בו שעקץ אותם הוא השומר בבנק.
הבנק הגיש תלונה נגד השומר ביחידת ההונאה של משטרת המחוז הדרומי. החוקרים בפיקודו של רפ"ק רונן עמרם בדקו את מצלמות האבטחה בסניף, וגילו שהשומר אכן משך כספים באמצעות קודים שקיבלו הלקוחות שעזר להם.
השומר נחקר באזהרה ביחידת ההונאה ובסיומה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. בחקירתו השומר הודה במשיכת הכספים מהכספומט מחשבונות הלקוחות וטען כי עשה זאת כי היה זקוק לכסף בגלל משבר הקורונה.
התיק בעניינו של השומר הועבר לחטיבת התביעות במשטרה להכנת כתב אישום נגדו. בעקבות המקרה הוא פוטר מעבודתו בבנק.
"הלקוחות היו בהלם כאשר גילו שהשומר הונה אותם", ציין רפ"ק עמרם, "הוא האדם האחרון שחשבו שיעקוץ אותם".