18 פעמים איחר האוטובוס לבני בזוג שמחה וחיה רוזנבוים מבני ברק עד שלהם נמאס והם החליטו לתבוע את חברת ההסעות 'סופרבוס' וזכו לקבל פיצוי של חסר תקדים של 4,700 שקל.
בכתב תביעה שהגישו בני הזוג נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים נטען, כי באחד המקרים שאירע לפני כשנה חיה המתינה בתחנה לאוטובוס אך הנהג לא עצר. לטענתה, הנהג התנהג אליה בצורה מזלזלת, כשרצתה לתעד אותו בטלפון הסלולרי הוא סימן לה אצבע משולשת והוציא לשון.
"כשאמרתי לו שאני הולכת לתבוע אותו הוא הוא רץ לכיוון התחנה, שוב סימן לי אצבע משולשת, דילג על התחנה שבה חיכיתי עם קניות ועגלת תינוק, לא עצר ונאלצתי ללכת ברגל", שחזרה חיה בכתב התביעה.
בהמשך התביעה מתארים בני הזוג כיצד האוטובוסים של החברה הגיעו באיחורים לתחנות ההסעה בה המתינו דקות ארוכות. לטענתם, במשך עשרה חודשים בקווים 15 ו - 16 האוטובוסים איחרו (בין - 6 ועד 13 דקות וחלקם אף לא הגיע בכלל לתחנה.
בני הזוג שנואשו מהתנהלות חברת סופרבוס הגישו כאמור תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים ובה תיארו לפרטי פרטים את כל המקרים שבהם לא הגיעו אוטובוסים לתחנה או הגיעו אבל באיחור רב.
"בגלל האיחורים הגעתי באיחור במשך שלושה ימים ללימודים", טען שמחה בכתב התביעה ואילו אישתו תיארה מקרה בו הנהג צעק עליה, ואמרה לה שתלך ברגל בנימוק שהוא לא חייב לה כלום.
חברת סופרבוס הגישה כתב הגנה לבית המשפט ולא הכחישה את מרבית האיחורים או היא הגעת האוטובוסים לתחנות אבל ציינה כל מיני סיבות.כך למשל החברה אישר שנהג החברה שהתנהג לא יפה לחיה טופל משמעתית והוצע לה פיצוי בסך 200 שקלים. בכמה מקרים הסבירה החברה, כי מערכת ה - GPS לא עבדה או שהיו פקקים והודתה שאכן היו איחורים של חמש ושש דקות.
במקרים אחרים החברה הודתה, שאכן האוטובוס לא הגיע לתחנה בגלל חג 'עיד אל פיטר והרבה נהגים מוסלמים שלה יצאו לחופשה, נהג לא חש בטוב, או עקב תקלה מכנית, בעיה בגלגל האוטובוס, וסגירת חניונים על ידי המשטרה.
הרשם הבכיר, בניה בן סימון, שדן בתביעה, קיבל את מרבית התביעה וקבע כי החברה אחראית ל-18 מקרים של הגעת אוטובוסים באיחור או לא הגיעו לתחנה.
בנוגע להתנהגות הנהג שעשה אצבע משולשת לתובעת, פסק כי על החברה לפצות בסכום של 1,000 שקלים.
בנוסף, הוא פסק כי החברה תשלם לתובעים פיצוי בסכום של 2,700 שקלים, (150 שקל לכל נסיעה) ועוד 1,000 שקלים הוצאות משפט. סך הכול החברה תפצה את בני הזוג בסכום של 4,700 שקלים.
"הפסיקה הכירה בחובה החלה על מפעיל תחבורה ציבורית להפקיד הקפדה יתרה כי האוטובוסים המופעלים על ידה יצאו במועד. הפסיקה אף חייבה את המפעילים בפיצוי לנוסעים בגין אי עמידה בזמני היציאה", ציין הרשם בן סימון בפסק הדין.