מחיר הנסיעה במוניות שירות עשוי לרדת בקרוב בשיעור של 5%–6%. ההוזלה משקפת - אם כי לא במדויק - את הצניחה במחירי הסולר, שנחתכו בכ-22% מאז יולי 2014.
מחירי הסולר מהווים כשליש מסל ההוצאות של נהגי המוניות, סל שמרכיב את עלות הנסיעה לצרכן.
עוד ב-mako כסף:
איפה הכי משתלם לקנות מטבע חוץ?
מתי הכי זול לקנות כל דבר בישראל?
אחרי הגירושים מתחלקים גם בחובות - מדריך
יש לציין כי בשלב זה לא התקבלה עדיין כל החלטה על הורדת תעריפים או על היקפה המשוער. אם יוחלט על הוזלה, יזומנו נציגי נהגי המוניות לשימוע במשרד התחבורה, לקראת קבלת ההחלטה הסופית בנושא בוועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר והתחבורה.
התעריף ההתחלתי של מונה המונית, שממנו נגזרת גם עלות כל פעימה במונה, הוא כיום 12.30 שקל - ויוזל לכ–11.60 שקל. מדובר בהפחתה הראשונה בתעריפי המוניות זה כמעט שמונה שנים. משרד התחבורה מעדכן את מחירי הנסיעה במונית אחת לשנה, ומאז תחילת 2008 העלה אותם בעקביות בשיעור של כמעט 25%.
יהודה בר־אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות, מסרב להאמין שהמהלך יעבור. "שר התחבורה, ישראל כ"ץ, לא יחתום על הוראה שכזאת בלי לדבר עמי קודם. מדובר בספין של המועצה לצרכנות. הורדת התעריפים תגרום למלחמת עולם בענף המוניות. 44 אלף משפחות של נהגים ייזרקו אל מתחת לקו העוני. גם כיום, נהג מונית צריך לעבוד 12 שעות ביום כדי להרוויח 5,000–6,000 שקל נטו בחודש. אמנם מחיר הדלק ירד, אבל פרמטרים אחרים באחזקת המונית התייקרו. לפי החישובים שלנו, צריך להעלות את התעריף - ובוודאי שלא להוזילו".
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
מנכ"ל המשביר לצרכן סיים את תפקידו אחרי תשע שנים
טבע והכללית מכרו את נפרומור ב-350 מיליון דולר