יוהן איסק טרקה, תושב דרום תל אביב, נסע מידי יום בקו 25 'דרומי-בת ים'. הוא השתמש בקו בתדירות של שמונה פעמים בשבוע בדרכו למכללת 'שנקר הנדסאים', שם הוא לומד ולבבית קפה סמוך לביתו בדרום העיר שם עבד כמלצר.
לטענתו, פעמים רבות המתין בתחנה יחד עם נוסעים רבים, אבל האוטובוס לא הגיע בכלל. "הנהגים פשוט היו חולפים ולא עוצרים בתחנה", שחזר טרקה, "אני ושאר היינו מנופנפים להם בידיים אבל זה ממש לא הזיז להם. הם המשיכו הלאה".
בעקבות כך הוא נאלץ לבטל פגישות, להגיע לעבודתו בבית הקפה באיחור, ובלית ברירה גם לנסוע במוניות והדבר פגע בלימודיו במכללה.
לדבריו, הריטואל בו זה הוא והנוסעים עומדים בתחנה תחת השמש הקופחת והנהגים לא עצרו להם נמשך במשך חודשים רבים."פניתי פעמים רבות למוקד 'דן' לברר את העניין מדוע הנהגים לא עוצרים אבל היו אומרים לי שזה בבדיקה. כל פעם תירוץ אחר. בסופו של דבר פיטרו אותי מעבודתי בבית הקפה", ציין טרקה.
טרקה לא ויתר, פנה למשרד התחבורה ודרש לבדוק את העניין. הוא הגיש תלונות מפורטות על הזמנים שבהם הנהגים פשוט לא עצרו בתחנה. בשתי הפעמים בהם פנה אל משרד התחבורה הוא קיבל תשובה בזו הלשון: "פנייתך נבדקה אל מול מערכות המשרד ונמצא כי המקרה המתואר בפנייה מהווה לכאורה חריגה מתנאי רישיון הקו".
"מדובר במחדלים מתמשכים של החברה שאני ושאר הנוסעים לא קיבלנו שום פיצוי על אובדן הזמן שלנו", טען טרקה, "נגרמה לי עוגמת נפש רבה, כעס עלבון, ותחושה שחברת דן מזלזלת בי ובנוסעים שמשתמשים בתחבורה הציבורית".
באמצעות עורכי הדין אור ירקוני ואורי אלדר הגיע טרקה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד דן לבית המשפט המחוזי בתל אביב ודרש בשמם של הנוסעים פיצוי כאמור של כמיליארד שקל.