הנהלת חברת התעופה "ארקיע" מאיימת לפטר לאלתר 100 מתוך 615 העובדים בחברה, זאת לאחר שפוצץ המו"מ עם ההסתדרות, בדבר קיצוצי שכר. עוד מאיימת ההנהלה לסגור מספר מחלקות, ואף לעבור בחלק מן המחלקות לשבוע עבודה בן 4 ימים בלבד - כל זאת לאחר הירידה המשמעותית בהכנסות החברה על רקע המשבר הכלכלי והלחימה בעזה.
תחילה דרשו בהנהלה לקצץ 10% משכר העובדים באופן גורף, אולם לאחר מכן התקבלה הצעת העובדים וההסתדרות לחלק את הקיצוץ כך ש-5% יוגדרו כקיצוץ בלתי חוזר ואילו 5% נוספים יילקחו על חשבון ימי חופשה ויוגדרו כהלוואה - שתוחזר לעובדים רק אם החברה תגיע לרווח של מינימום 1.4 מיליון דולר בשנה. אולם ל"גלובס" נודע כי בסופו של דבר פוצץ המו"מ לאחר שהנהלת ארקיע לא הסכימה לדרישת ההסתדרות, שביקשה כי לאחר החזר ההלוואה יוחזרו גם ימי החופשה שצברו העובדים לפני הקיצוץ.
מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, אמר היום ל"גלובס" כי ועד הטייסים תמך במהלך הקיצוץ ואף הסכים לקיצוץ גבוה יותר כדי לסבסד חלק מן הקיצוץ ליתר העובדים: "הטייסים, לעומת ועדים אחרים, מבינים כנראה את עומק המשבר ואנחנו מאוד מודים להם על כך. למרות שלא מדובר כאן על צעד ייאוש אלא על צעד הבראה שאמור למנוע קריסה של החברה זהו צעד חיוני שלא ניתן להמשיך הלאה בלעדיו". ואולם, בניגוד לסולידריות שעליה מדבר טפר, ההסתדרות היא זו שדרשה כי הקיצוץ יעשה באופן דיפרנציאלי כך שסקטור הטייסים שמרוויח יותר, ישא באופן טבעי בשיעור קיצוץ גבוה יותר.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר היום כי "ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה בארקיע אם תתחיל החברה במהלך של פיטורי עובדים". עוד אמר אדרי כי "העובדים מבינים בהחלט את המצב אליו נקלעה החברה ולכן הסכימו לעשות צעדים מרחיקי לכת מבחינתם. סוג כזה של פיטורים אינו נעשה בתום לב, הרי ההסדר שמציעה ההסתדרות והעובדים בהחלט יכול להביא למצב של מניעת פיטורים, והנה ההנהלה רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. לכך אנחנו לא יכולים לתת יד".