מגיפת הקורונה הובילה לביטול גורף של אירועי חברה, אך מסתבר שחברות רבות לא ויתרו על הרמת המורל של העובדים ותגמולם. לפי BUYME, התקציב שמוקדש למוטיבציית העובדים עלה במרבית הענפים בהשוואה ל-2019, כשאת האירועים הגדולים והחוויות המשותפות החליפו מתנות אישיות וחוויות פרטניות. בנוסף, חלה עלייה של 28% במספר החברות שמשקיעות במועדים כמו יום העצמאות וחג שבועות, שלא תמיד נכללים במערך המתנות לעובדים.
שיאני המוטיבציה הם משרדי עורכי הדין עם מתנות לעובדים בשווי 678 שקלים בממוצע. אחריהם ענף החקלאות עם מתנות בשווי 606 שקלים בממוצע, ובמקום השלישי חברות הסטארט-אפ עם מתנות בשווי 590 שקלים. את הרשימה סוגר ענף התקשורת עם מתנות לעובדיו בשווי ממוצע של 114 שקלים.
מעניין במיוחד להשוות את שווי ההשקעה הממוצע לעובד בכל ענף לשיעור העובדים בחל"ת. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הנכונים ל-13.5, שיעור העובדים בחל"ת בענף ההייטק הוא הנמוך ביותר, הודות ליכולתם של כ-57% מהעובדים לעבוד מהבית. כך שיעור העובדים בחל"ת בענף ההייטק בסוף מרץ עמד על יותר מ-10%, ובאמצע מאי ירד לפחות מ-5%. בהמשך, שיעור העובדים בחל"ת בתחום הבינוי ירד מכ-40% לפחות מ-20%, ושיעור העובדים בחל"ת בענף השירותים הפיננסיים והביטוח ירד מכ-12% לפחות מ-5%.
בין המתנות הפופולאריות ביותר לחיזוק המורל היו חוויות קולינריות (33%). בקטגוריה זו הוענקו שוברים להזמנת משלוחים, גיפטקארדים למסעדות לצד סדנאות שף, בישול ואפייה וגיפטקארדים. תחום נוסף שהיה פופולארי במיוחד הוא אופנה, טיפוח ומוצרים לבית (37%).
אירית גולדברג, סמנכ"לית השיווק של BUYME מציינת: "שנת 2020 עמדה בסימן שינוי. אם מידי שנה היינו רגילים להרים כוסית לכבוד החג ביחד עם כל עובדי החברה ולחזור הביתה עם מתנה, השנה נאלצו מנהלות האושר הארגוני בחברות לחשוב על דרכים חדשות ויצירתיות כדי לשמור על מורל העובדים והמוטיבציה שלהם. לכן השנה הבחנו בכך שהמעסיקים השקיעו תשומת לב יוצאת דופן בבחירת אופי המתנה ובהתאמתה האישית לכל העובדים."
גולדברג מוסיפה: "השנה, יותר מתמיד, לא רק העובד נמצא במרכז, אלא כל בני המשפחה שלו. כדי לחזק את מורל העובד חשוב להעניק לו מתנה שהיא מצד אחד בעלת נגיעה אישית, כמו ברכה מהמנהל הישיר, ומצד שני תרתום גם את בני משפחתו שעימם הוא מעביר את היום, כך שיתמכו בו כשהוא עובד ותורם לחברה מרחוק."