שינויים משמעותיים בתנועת הרכבות החלו הבוקר ויימשכו לסירוגין עד לסוף חודש ינואר 2020. החל מהיום ועד יום שישי, 20 בדצמבר 2019, תנועת הרכבות בקו באר שבע-ראשון לציון-תל אביב-רעננה, שכוללת 10 תחנות, תפעל במתכונת שונה לצורך האצת העבודות להקמת תשתית לרכבות חשמליות בין תחנות תל אביב. 

בנוסף, יחולו שינויים גם לבאים מרעננה בקו הרכבת המערבי. ב-6 בינואר, לאחר חופשת החנוכה, יתחדשו העבודות עד ה-28 בינואר 2020.

השינויים הצפויים לבאים מדרום:

מבאר שבע:
הרכבות בקו באר שבע-רעננה תסיימנה את דרכן בתחנת יבנה מערב. לנוסעים בקו זה קיימות שתי אפשרויות:

  1. לרדת בתחנות אשקלון או אשדוד ולהחליף רכבות לכיוון צפון.
  2. לנסוע מיבנה במערך הסעות של רכבת ישראל לתחנות ראשון לציון משה דיין ותל אביב ההגנה.

מראשון לציון:
הרכבות מתחנת משה דיין יסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה. הנוסעים בקו זה שרוצים להמשיך לצפון יצטרכו להחליף רכבות בחנה.

השינויים הצפויים לבאים מצפון:


מרעננה:
שתי רכבות בשעה תסיימנה את דרכן בבני ברק ושתי רכבות בשעה תסיימנה את דרכן בתחנת סבידור מרכז. בתחנת בני ברק יופעל מערך הסעות לתחנות האוניברסיטה וסבידור מרכז. בשעות השפל, מ-09:00 עד 15:30, רכבת אחת תסיים את נסיעתה בבני ברק ואחת בסבידור מרכז.

לוח הזמנים של שירות ההיסעים:

מתחנת יבנה מערב לתחנת ת"א ההגנה:
06:15, 06:50, 07:15, 07:30, 07:50, 08:00, 08:15, 08:50, 15:45, 16:15, 16:45, 17:15, 17:45, 18:15 ו-18:45
מתחנת ת"א ההגנה לתחנת יבנה מערב:
06:00, 06:30, 07:00, 07:30, 08:00, 08:15, 08:30, 09:00, 16:00, 16:30, 17:00, 17:30 ,18:00, 18:30 ו-19:00
מתחנת יבנה מערב לבין תחנת ראשל"צ מערב משה דיין:
06:00, 07:10, 08:10, 09:10, 15:00, 16:10, 17:10, 18:10, 19:10
מתחנת ראשל"צ מערב משה דיין לתחנת יבנה מערב:
06:00, 07:15, 08:15, 09:15, 15:00, 16:15, 17:15, 18:15, 19:15
מתחנת בני ברק לתחנת ת"א אוניברסיטה:
ההסעות יצאו בשיטת "מלא וסע".

ברכבת ישראל מבטיחים כי בתקופה זאת תתוגבר תנועת הרכבות מאשקלון ואשדוד לתל אביב בשני הכיוונים, דרך תחנות יבנה מזרח ולוד. עבור הרכבות שמסלולן קוצר יופעל שירות היסעים משלים ללא תשלום, לפי לוח זמנים שמפורט באתר הרכבת או בשיטת "מלא וסע".

יש לציין שהפעם, בניגוד לפעמים רבות בעבר, השתדלו ברכבת ישראל לבוא לקראת הנוסעים ולא השביתו את הקו לחלוטין, אלא החליטו להפעיל אותו חלקית או בשינויים קלים. אך למרות פירוט השינויים באתר הרכבת, גם הפעם חלק הנוסעים נותרו מבולבלים, ולדבריהם סגירת החלק המרכזי של הקו מבאר שבע לרעננה למשך כחודש וחצי בסך הכל תשבש את חייהם של אלפי נוסעים מהדרום שעובדים במרכז הארץ, שמבחינתם הרכבת היא עורק תעבורתי חשוב.