האם מתחילים לגלות סימני הפשרה בקיפאון של שוק הרכב הישראלי? מבצעי ההוזלות האגרסיביים של היבואנים מתחילים לתת תוצאות. חברת צ'מפיון מדווחת כי ב"מרתון המכירות" של הקבוצה, שנמשך כשלושה ימים בשבוע שעבר ובמסגרתו ניתנו הנחות משמעותיות על רכבי הקבוצה, נמכרו כ-1,850 כלי רכב.
המותג אאודי מכר 96 יחידות בנוסף ל-35 יחידות, שנמכרו באמצעות סוכנות הטרייד-אין "אוטו-דיל" במסגרת מבצע "שלם וסע". אוטודיל דיווחה על עוד 70 עסקאות טרייד-אין במסגרת המבצע והודיעה על הארכתו גם למחר. פולקסווגן מכרה 917 יחידות, סקודה 720 יחידות וסיאט כ-50 יחידות. כמעט כל המכירות הן ללקוחות פרטיים.
גם בענף הליסינג ניכרת הפשרה מסוימת. בענף מדווחים כי בימים האחרונים סגרה דלק רכב על מכירה של כ-3,500 כלי רכב לחברות הליסינג, שיסופקו עוד לפני סוף השנה. זאת לאחר שהגדילה את ההנחות מעבר למקובל, למרות העלייה בשער הין.
עם זאת הבעיה המרכזית, שעדיין מעיבה על שוק הליסינג, היא השגת מימון לרכישת כלי הרכב. בענף מדווחים כי מקורות המימון החוץ-בנקאיים "התייבשו" הלכה למעשה ואילו הבנקים מייקרים כיום משמעותית את עלות האשראי. בעיה זו צפויה להמשיך ולהעיב על הענף בתקופה הקרובה.