אירוע משפיל ומבזה - בקניית משקה: פאטמה, צעירה המתגוררת באזור הצפון, הגיעה לקניות ב"גרנד קניון" בחיפה ולא תיארה לעצמה שתושפל על ידי אחד עובדים באחד מברי מיצי הבריאות הפופולריים רק בגלל מוצאה העדתי. בשיחה עם N12 היא משחזרת היום (שני) את האירוע המכוער שעברה: "הייתי בהלם, לא ידעתי מה לעשות".
"הגעתי לעמדת מיצי הבריאות בקניון ורציתי להזמין משקה", היא נזכרת באירוע שהתרחש לפני כחודש. "פניתי לאחד העובדים והזמנתי מה שאני רוצה, המוכר שאל אותי לשמי ועניתי 'פאטמה', באותו הזמן הוא קרא למישהי שעובדת איתו, והם התחילו לצחקק". לדבריה, המוכר התעכב באומרו מה עלותו של המשקה שהזמינה, ולאחר מכן היא שילמה על המשקה והמתינה בהמשך הדלפק.
"בזמן שחיכיתי ראיתי שהרבה אנשים מסתכלים על הקבלה שמודבקת על המכונה שבה מכינים את המשקה ומביטים עליי בצורה מוזרה", המשיכה לתאר. "הרגשתי שמשהו חשוד, אז הסתכלתי גם אני על הקבלה וראיתי שכתבו עליה 'פאטמה אחושרמוטה'. לקחתי את המשקה והלכתי לחברים שלי בוכה. לא ידעתי בכלל איך להתחיל לספר להם מה קרה".
פאטמה המשיכה לספר בתסכול על האירוע: "לאחר שנרגעתי - סיפרתי לחברים שלי על האירוע. לא רציתי לחזור לשם עם דמעות בעיניים, אז הם שלחו לשם במקומי וביקשו מהאחראית לראות את הקבלה. היא התחילה לגמגם. בסוף נתנה לנו עותק של הקבלה והתנצלה בפנינו". לדבריה של פאטמה עד למועד פרסום שורות אלה אף גורם מטעם הרשת לא יצר עימה קשר והתנצל על התקרית בקניון.
מרשת REBAR נמסר בתגובה: "מרגע היוודע המקרה, המנוגד באופן מוחלט לערכי החברה ולהנחיותיה, ערכנו בירור מעמיק, שבסיומו העובד פוטר לאלתר. נדגיש כי מדובר בהתנהגות מצערת של עובד בניגוד להנחיות הזכיין שמפעיל את הסניף המדובר ובניגוד להוראות הרשת. איננו מגלים סובלנות כלשהי להשמצות ואנו מגנים את המקרה מכל וכל ורעננו את הנהלים מול כל הסניפים והזכיינים ברמה ארצית".
עוד נמסר: "מאז שנת 2006, שירתנו מאות אלפי לקוחות ומעולם לא אירע מקרה חריג שכזה באף אחד מ-80 סניפינו ברחבי הארץ. אנו מעסיקים עובדים מכל המגזרים והדתות ומעודדים גיוון רחב מכל חלקי האוכלוסייה. אנו מצרים על האירוע החריג שאינו משקף את דרכינו בשום צורה שהיא".