רשת סופר פארם תפצה שתי אחיות בשנות העשרים לחייהן שנחשדו בגניבה והושפלו לעיני לקוחות אף שלא גנבו דבר. השתיים יקבלו סכום של 6,850 שקלים.
המקרה אירע לפני שנתיים, בזמן שהאחיות ערכו קניות בקניון סיטי סנטר בחיפה. אחת הדיילות חשדה שאחת האחיות גנבה עיפרון איפור בשווי של כ-40 שקלים. "תוציאי מייד את ה'אייליינר' (עפרון איפור) שהכנסת לתיק. ראיתי אותך מכניסה את המוצר לתיק שלך... גנבת.. תקראו לקב"ט", צעקה עליהן אחת הדיילות. האחיות שיתפו פעולה עם הקב"ט, ורוקנו את תיקן אל מול כל הלקוחות בחנות. בסוף התברר שלא לקחו דבר מהחנות.
"במקום לקחת אותנו לחדר צדדי ולברר את העניין באופן דיסקרטי ומכובד, השפילו אותנו לעיני כל הלקוחות", טענו האחיות, "אחרי שבדקו וראו שלא גנבנו דבר, קצין הביטחון רץ לעברנו כשעמדנו להיכנס למכונית שלנו כדי לבדוק שלא גנבו עוד מוצרים. זו הייתה תחושה איומה. התייחסו אלינו כמו לעברייניות. הגרוע מכל כשהתברר שמדובר בטעות הרשת או העובדים לא טרחו להתנצל בפנינו".
עוד ב-mako כסף:
האחיות הגישו תביעה אזרחית לבית משפט השלום בחיפה נגד הסופר פארם בגין עוגמת נפש, לשון הרע ופגיעה בשמן הטוב ודרשו פיצוי של 12 אלף שקל. "התנהגות הדיילת והקב"ט גרמה לנו להשפלה גדולה. עזבנו את החנות בבושת פנים", טענו השתיים.
להגנתה טענה רשת סופר פארם שלא מדובר בלשון הרע, והתנהגות עובדיה הייתה סבירה ומידתית. אולם השופט קיבל את גרסת האחיות במלואה, ואף תהה מדוע לא זומן קב"ט החנות להעיד, ומדוע לא הוצגו סרטוני האבטחה בבית המשפט. לדבריו, דיילת המכירות והקב"ט יכלו לבצע את הבדיקה באופן דיסקרטי ומכובד.
אימן של האחיות עדיין נסערת מהמקרה. "ההתנהלות של העובדים כלפי הבנות שלי הייתה מבישה ומחפירה. מדובר בילדות טובות שחזרו הביתה בוכות ונסערות ממה שעבר עליהן. אנחנו כהורים נסעו מיד לסניף אבל איש לא טרח לבקש סליחה או להתנצל בפני הבנות שלי", אמרה האם ל-,mako "רק אחרי כמה ימים שהבינו שעשו טעות התקשרו להציע פיצוי עלוב. מאז המקרה אנחנו לא קונים יותר בסופר פארם".
אין זה המקרה הראשון בו סופר פארם נאלצת לפצות לקוחות שהואשמו בגניבה. לפני כחמש שנים לקוח סופר פארם שרכש חטיף בריאות באחד הסניפים של הרשת בירושלים נעצר על ידי איש הביטחון של הסניף בטענה שלא שילם עליו. רק לאחר דקות ארוכות הוא מצא את החשבונית שמוכיחה שהוא שילם על הממתק. בית המשפט פסק לו פיצוי של 3,000 שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו.
במקרה אחר שאירע לפני כשלוש שנים לקוחה מאזור השפלה שנחשדה בגניבת בושם והתבקשה לפתוח את התיק שלה לעיני הלקוחות והעובדים פוצתה בסכום של 5,000 שקל. הלקוחה זכתה בהתנצלות, אבל גם בכסף.
יש לכם תלונה צרכנית? כתבו אלינו money@mako.co.il