משבר הקורונה גרם לירידה משמעותית בהיקפי הפרסום, מה שהוביל למכה קשה בענף הפרסום כולו. אחד הענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הוא שילוט החוצות שהושבת לחלוטין במשך החודשיים של הסגר, וגם כשנרשמה התאוששות בשוק, ההשפעה על הענף היא איטית יותר.
השבוע החליט מאיר אדרי, מבעלי חברת השילוט אדרי מדיה גרופ, להגיב בדרכו על המצב הקשה, והעלה שלט ענק שבקצהו האחד תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובקצה השני תמונה של שר הביטחון בני גנץ. בין שניהם מתנוסס הכיתוב "855,360 מובטלים". בשלט אחר קטן יותר נכתבה באדום בוהק המילה "די!!", ועל גבי שלט אחר מתנוססים באדום מספרי החולים והנדבקים.
בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיתף היום בטוויטר ציוץ שנכתב בתגובה להצבת השלט: "שלט ענק במרכז תל אביב שעולה מאות אלפי שקלים לפרסם. מי מממן את זה? למה לא תרם את הכסף לעצמאים קשישים וכד'? יש פה קמפיין מאורגן של בעלי הון שמאלנים מסביון להפיל את נתניהו ולהעלות לשלטון שמאל קיצוני, אנטי ציוני ואנכרוניסטי. שיביא לסופה של המדינה ולשואה שנייה".
אלא שעל פי אדרי, אין בעל הון או תורם כלשהו שעומד מאחורי השלטים. אדרי, כמו בעלי זיכיונות אחרים, אמור להשאיר את אמצעי השילוט מלאים ולשלם עליהם דמי זיכיון בין אם מפרסמים עליהם ובין אם לא. "אני לא נגד ביבי ולא נגד גנץ", אמר היום אדרי ל"גלובס". "אני בעד המדינה וענף הפרסום שקורס ממש". לדבריו, "המצב לא להיט ואף אחד לא מימן את הקמפיין".
במהלך הסגר פנו חברות שילוט חוצות לעיריות והציעו להן להשתמש בשילוט לצורך מסרים המשרתים את העיר כדי שהשילוט לא יישאר מושחר וריק (מה שאסור לפי חלק מהזיכיונות).
הכתבה פורסמה לראשונה בגלובס