מעטים מאוד מודעים לעובדה כי כביש 6 צפון, על מנהרותיו, אינו המשך ישיר לכביש 6 המוכר, וכי בפועל מדובר בכביש שונה לחלוטין והוא מופעל על ידי חברה אחרת, חברת “חוצה צפון”, השונה מזו המפעילה את כביש 6 המרכזי אותו מפעילה חברת “דרך ארץ".

השם הדומה והמטעה הזה גורם לרוב הנהגים, שיש להם מנוי כביש 6, להמשיך ולנסוע בכביש 6 צפון, שמתחיל במחלף עין תות, בלי לדעת שהם נכנסים למקטע חדש לחלוטין שיש לשלם עליו בנפרד.

יש לציין כי בטרם נכנסים למקטע החדש לא מוצב אף לא שלט אחד המתריע על כך כי מדובר בכביש אגרה חדש. וכך, הנהגים במקטע זה ממשיכים בנסיעה, מתוך הנחה שהם נמצאים באותה מערכת כבישים.

כעת מתברר כי רוב הנהגים מקבלים דרישות תשלום מנופחות שכוללת את דרישת התשלום המקורית - בדרך כלל מדובר בכמה שקלים בודדים אליה מתווספת ריבית של מאות אחוזים בגין "איחור בתשלום". לעיתים ההודעה הזו אינה מתקבלת אלא ישר מעקלים חשבונות של נהגים תמימים על לא עוול בכפם, ולמעשה כופים עליהם לשלם.

כשהנהגים פונים לחברה בבקשה לברר את מהות הקנס, הם מקבלים הזדמנות לשלם אותו במקום תוך מתן הנחה של כמה אחוזים.

מי שנפגעה גם היא מהסיפור היא מעין פרתי, כתבת תוכנית חיסכון, שסיפרה על כך אתמול בתוכנית: "לפני כחודש הבאנו לכאן את הסיפור של כביש חוצה צפון והרבה תלונות של צרכנים שלא קיבלו חשבוניות, או שחשבונותיהם עוקלו. חשבנו שאם נביא את הסיפור לכאן זה יעזור אבל לא. ביום שישי האחרון קיבלתי דוח רשום ובו קנס על סף 50 שקלים, בגלל שלא שילמתי קנס של 12 שקלים לכביש 6 צפון. לא קיבלתי את החשבונית המקורית לדואר והייתי צריכה לשלם אותה עד חודש יולי. מכיוון שלא שילמתי אותה, שלחו לי קנס בגובה 400 אחוזים על החוב המקורי שלי", היא מספרת.

 

שימו לב לסיפור הבא: לאחרונה הגיע אלי סיפור על התנהלות בעייתית (לשון המעטה) של כביש 6 חוצה צפון. מאות חשבוניות שלא הגיעו...

פורסם על ידי ‏‎Maayan Parti‎‏ ב- יום שבת, 11 בספטמבר 2021

 

 

פרתי פנתה אל החברה בבקשה לבטל את הקנס והסבירה שלא קיבלה את החשבונית המקורית. "אז התחילה מסכת של התמקחויות איך להוריד את הקנס ואיך בכל זאת לבוא לקראתנו. אני חייבת להגיד שהרגשתי שמדובר בשוק אפור".

בשיחה מציעה עובדת שירות הלקוחות כי היא תעשה הנחה של 30 אחוזים בגובה הקנס, אם פרתי ובן זוגה יעשו מנוי לכביש 6 צפון. "אמרנו לנציגה שהאוטו כבר לא ברשותנו, ובכלל מכרנו אותו אבל היא עדיין התעקשה שנעשה מנוי על הרכב שכבר שייך למישהו אחר", מציינת הכתבת.

"כמובן שאגיש ערר ואלחם בכל כוחי, גם בשביל מאות אנשים שכל פשעם היה שעלו על כביש 6 חוצה צפון. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב", היא מסכמת.


תגובת כביש 6: "תעריפי הנסיעה בכביש 6 חוצה צפון כמו גם תעריפי הפיצוי והחזר הוצאות אינם נקבעים ע"י 6 חוצה צפון אלא בהתאם להסכם עם המדינה וע"פ חוק והחברה נדרשת לפעול לפיהם. כל נסיעה בכביש שמשויכת ללקוח שאיננו רשום כמנוי מועברת למשרד הרישוי וזה מחזיר ל6 חוצה צפון פרטים אודות מספר הרכב שמסתכמים במספר ת.ז, שם וכתובת בעל הרכב בלבד. חברת 6 חוצה צפון פנתה מספר פעמים למדינה בבקשה לקבל פרטים נוספים על לקוחות אלו כמו טלפון ו/או מייל ונענתה בשלילה.
התקשורת היחידה שיש ל6 חוצה צפון עם לקוחות אלו הינה באמצעות דואר ישראל. לחברת 6 חוצה צפון אין כל שליטה על דברי דואר שאינם מגיעים ליעדם אלא מדובר באחריות דואר ישראל בלבד. חשוב לציין כי מאז פתיחת הכביש נסעו מעל 3 מיליון לקוחות ורובו המכריע של ציבור המשתמשים בכביש שילם במועד.
את כל הביורוקרטיה המיותרת הזאת, אפשר וצריך לחסוך: כל מה שצריך לעשות הוא להירשם עוד היום כמינויים לכביש. הרישום הוא חינם, ללא דמי מינוי כלשהם, והוא מתבצע בקלות באתר כביש 6 חוצה צפון. בין אם אתם משתמשים קבועים או לא, הרישום מוזיל את סכום החשבונית ויקנה לכם ראש שקט עם אפס סיכוי לצבירת חוב".