לא מעט שינויים קרו בתחבורה הציבורית מאז נכנסנו לשגרת הקורונה אי שם במרץ 2020. אבל בעוד האוטובוסים חזרו לפעילות כמעט מחאה, עדיין נותרו קווים סגורים בגזרת הרכבת. חלק מהם בגלל המגיפה, אבל חלק מהם בגלל עבודות החשמול, שיאפשרו הפעלת קווים נוספים באמצעות רכבות חשמליות חדישות, ידידותיות לסביבה ושקטות, והן צפויות להיערך עד 2024.
תחנות כפ"ס, הוד השרון ורעננה
בשבועות הקרובים תושלם העבודה בחלק מקטעי המסילה בטבעת השרון, והחל מיום ראשון ה-10.1.20 תחודש תנועת הרכבות בתחנות טבעת השרון: כפ"ס נורדאו, הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום ורעננה מערב.
תחנת כפ"ס נורדאו
תופעלנה שתי רכבות מידי שעה לכיוון ראש העין, פתח תקווה, בני ברק, ת"א ושאר תחנות הקו המערבי (בת ים, חולון, ראשל"צ משה דיין, אשדוד, אשקלון וכ').
תופעל רכבת אחת מידי שעה לכיוון הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום, רעננה מערב והרצליה (תחנה אחרונה בקו זה). בה ניתן יהיה לבצע החלפת רכבות ליעדים נוספים.
תחנות הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום ורעננה מערב
תופעל רכבת אחת מידי שעה לכיוון כפ"ס נורדאו, ראש העין, פתח תקווה, בני ברק, ת"א ושאר תחנות הקו המערבי (בת ים, חולון, ראשל"צ משה דיין, אשדוד, אשקלון וכ').
תופעל רכבת אחת מידי שעה לכיוון הרצליה (תחנה סופית בקו זה), בה ניתן יהיה לבצע החלפת רכבות ליעדים נוספים.
תנועת הרכבות בתחנות אלה תסתיים מידי ערב בשעה 20:00 (בקירוב) על מנת לאפשר את המשך עבודות החשמול באיזור טבעת השרון וכן בקו לאשקלון.
עם סיומן המלא של עבודות חשמול מסילת טבעת השרון והקו לאשקלון, הצפוי להסתיים בסוף 2021, ייהנו הנוסעים בתחנות אלה ואחרות לאורך הקו משירות משודרג באמצעות רכבות חדישות, בתדירות של ארבע רכבות בשעה לכל כיוון (רכבת כל רבע שעה), ליעדים מגוונים באזור השרון, ת"א, חולון ובת ים, ראשל"צ, אשדוד ואשקלון, שם ניתן יהיה לבצע החלפת רכבות ולנסוע לתחנות שדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע.
קווי הרכבת מרחובות, בית שמש ובאר שבע לתל אביב
עד עכשיו, בגלל עבודות החשמול בתחנת הרכבת בלוד, נאלצו הנוסעים לתל אביב שהגיעו מכיוון דרום להחליף רכבת בתחנה זו. כעת מורחב השירות הרכבתי בשעות הערב בתחנות בית שמש, לוד, רחובות, יבנה מזרח, וכן יתווספו רכבות ישירות ללא צורך בהחלפה, בקו הנוסע בין באר שבע לתל אביב, דרך תחנות קריית גת, להבים, לוד וכו'.
תחנת נתב"ג
תחנת נתב"ג נכון לעכשיו נשארת סגורה ללא צפי לחזרה.
"מכיוון שתפקידה העיקרי של תחנת נתב"ג הוא לשרת את הטסים והחוזרים מחו"ל. עם תחילתה של המגיפה היא היוותה התחנה מוקד התפרצות משמעותי הן לנוסעי הרכבת והן לצוותיה. זאת בשל נוסעים אשר חזרו ממדינות אדומות אשר היו חייבים בבידוד, ועלו לרכבת למרות האיסור על נסיעה ברכבת לחייבים בבידוד" נמסר מדוברות הרכבת. "בשל זאת נפגעו עשרות אלפים מבין נוסעי הרכבת, אשר נכנסו לבידוד ואף חלו, וקווי הנסיעה שלהם בוטלו או דוללו, בשל מחסור בצוותי רכבת שנכנסו לבידוד".
ברכבת המליצו למשרד התחבורה לבטל זמנית את עצירת הרכבות בתחנה, זאת בשל מספר הטיסות הנמוך משדה התעופה, מספר טסים אפסי בהשוואה לימי שגרה, ומרבית מדינות העולם המוגדרות כעת כ"אדומות", אשר החוזרים מהן אינם יכולים בכל מקרה לעלות לרכבת.
עם התמתנות התחלואה בארץ ובעולם, וחזרת הטיסות לשגרה, תחודש העצירה בנתב"ג.
תחנת ירושלים מלחה
ירושלים מלחה הוא קו ותיק שהנסיעה בו מתל אביב לירושלים אורכת כשעה וחצי וכוללת החלפת רכבת בתחנת בית שמש. בנוסף היא נמצאת בשולי העיר ולא נותנת מענה לכלל האזורים.
בשל הקו החדש שנחנך מתל אביב לירושלים בחצי שעה בלבד המגיעה לבניני האומה במרכז העיר, הוחלט במשרד התחבורה לא לחדש לפי שעה את פעילות הקו הותיק שכן, לטענתם, קיימת חלופה מהירה וטובה יותר בדמות הקו המהיר של ירושלים.
לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים במוקד השירות הטלפוני שמספרו *5770, אתר רכבת ישראל, בפייסבוק, וביישומון.