בשנים האחרונות התנדבות תאגידית הופכת לחלק בלתי נפרד מפעילות של חברות בישראל ובעולם. גם מסיבות של הרצון לסייע לחברה, וגם כתחום שמסייע למשאבי האנוש.
התנדבות הפכה לכלי שמסייע לחברות לשמר את שורת הרווח שלהם. מודל VIM (Volunteer Impact Measurement), שפותח על ידי דלויט ועמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, שמחברת בין מתנדבים לבין ארגונים הזקוקים להם, מודד את התועלת לחברה העסקית כתוצאה מתוכנית התנדבות.
על פי המודל, בזכות ההתנדבות יעילות ואפקטיביות העובד גדלה ב11.5%, הנטייה של העובד לעזוב ירדה ב40% ותחושת המחויבות לארגון גדלה ב-28.5%.
בשנה האחרונה, עם התמתנות הגבלות הקורונה, גדל גם שיעור ההתנדבות בחברות, על פי נתוני העמותה. בחציון הראשון של שנת 2022, התנדבו עובדים 171 אלף שעות, לעומת 65 אלף שעות בשנת 2021 כולה. 58 אלף עובדים מתנדבים באמצעות פעילות העמותה, לעומת 34 אלף בשנה שעברה.
הנתון המעניין ביותר הוא הסקטורים המתנדבים ביותר. את הטבלה מוביל תחום ההיי טק והסייבר, עם 35 אחוזי התנדבות, ואחריו הגופים המוסדיים (בנקים וביטוח) עם 25 אחוזי התנדבות. הרחק מאחור נמצאים תחום המשפט והעובדים באוניברסיטאות, שם רק שלושה אחוזים מהעובדים מתנדבים.