פקחי הרכבת הקלה בירושלים הורידו ילדה בת 12 וחצי מהקרון והזמינו לה ניידת משטרה כיוון שלא תקפה את כרטיס הנסיעה שלה כאשר עלתה לרכבת.
העימות המוזר אירע בבוקר יום חמישי האחרון. ת', תלמידה בבית ספר יסודי, עלתה בתחנת פסגת זאב בדרכה לבית הספר. לדבריה, היא דווקא תקפה את הכרטיס במכשיר הנמצא על הרכבת. באחת התחנות עלו פקחים וערכו ביקורות לנוסעים.
"מסרתי להם את הכרטיס אבל הפקחים טענו שלא תקפתי אותו", שחזרה ת', "הסברתי להם שייתכן שהייתה תקלה במכשיר, כפי שקורה פעמים רבות ברכבת הקלה. התנצלתי בפניהם וביקשתי להעביר שוב את הכרטיס. אבל הם הזמינו לי ניידת משטרה. הייתי בהלם. בכיתי. עשו ממני עבריינית".
עוד ב-mako כסף:
- 21 המקומות הטובים בעולם לפגוע מיליארדרים
- גנבת כסף מלקוחות? קחי 125 מיליון דולר
- איך הריבית בארה"ב משפיעה על מחיר הבשר בסופר?
האם, אילנה, סיפרה כיצד קיבלה טלפון מבתה שביקשה ממנה לשלוח צילום של תעודת זהות שלה כדי לאמת את פרטיה מול הפקחים. "אין לי סמארטפון כך שלא יכולתי לשלוח לפקחים צילום של תעודת זהות שלי. בגלל זה הם הורידו אותה מהרכבת והזמינו לה ניידת משטרה. בתחנת שמעון הצדיק רשמו לה דו"ח בנוכחות שוטרים. אחרי כמה דקות השאירו אותה לבד במקום. ילדה בת 12 צריכה לפגוש בנסיבות כאלה שוטרים. איפה הרגישות? איפה האנושיות", סיפרה נסערת ל-mako.
"גם אם הייתה או לא בעיה עם תקוף הכרטיס לא מתנהגים ככה לילדה בת 12 וחצי. אין לי בעיה לשלם דו"ח של 180 שקל. זה עניין פעוט. שהפקחים יגלו אנושיות. הבת שלי עד עכשיו לא התאוששה מהאירוע. היא פוחדת לצאת לרחוב. הם עשו לה טראומה לכל החיים. המפגש עם השוטרים והפקחים הותירה אותה עם צלקת נפשית קשה", הוסיפה האם.
יחיאל פומרנץ, שעובד עם האם אילנה, הזדעזע כששמע על המקרה שעברה בתה והחליט לעלות פוסט בדף הפייסבוק שלו בשמה של האם. "מה עבר לפקחים בראש כשהם התנהגו בצורה כזו? אני דורשת ממנהלי הרכבת לתת הסברים על מה שקרה לבת שלי. האם זה הגיוני להשאיר ילדה בת בוכה לבד. היא ישבה חצי שעה על הספסל ובכתה. שיתביישו להם על ההתנהגות הזו", הוסיפה אילנה. "שלחתי תלונה לאחראי תלונות הציבור של החברה ולא חזרו אלי".
ברכבת הקלה רואים את הדברים אחרת. "הזיהוי על ידי שוטר הוא תוצאה אך ורק של התנהלות ההורה", אומר גורם ברכבת הקלה. "חוסר הרצון של האם להזדהות באופן מודע הוא שפגע בנערה. היא יכלה האם למנוע מצב לא נעים זה אם הייתה מיד מזדהה על פי חוק".
גם בחברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה, מפנים אצבע מאשימה אל האם. החברה מסרה בתגובה: "הנהלת סיטיפס מצרה על אי הנעימות שנגרמה לנערה. הרכבת הקלה משרתת עשרות אלפי נוסעים מדי יום ובקרי הרכבת הקלה עושים ככל הניתן על מנת לצמצם מקרים מעין אלה לכדי מינימום ואינם ששים כלל להתעמת עם הנוסעים, קל וחומר כאשר מדובר בבני נוער. ואולם, מבדיקה שערכנו עולה כי פרטי המקרה כפי שתוארו על ידי אמה של הנערה אינם מדויקים. בניגוד לנטען, לאחר שנמצא כי הנערה לא תיקפה את כרטיסה בהתאם לנדרש על פי חוק, ביקשו הבקרים בנימוס בשיחה טלפונית מהאם להעביר פרטים מזהים, וזו סירבה בתוקף ואף דיברה אליהם בבוטות. בלית ברירה ורק לאחר שהובהר לאם מספר פעמים שהבקרים ייאלצו להזמין משטרה אם תמשיך בסירובה, הגיעה ניידת למקום על מנת לזהות את הנערה. לאחר האירוע, המתינו הבקרים לצדה עד שהגיעה הרכבת הבאה ואף עלו איתה לרכבת".
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il