גם במחצית הראשונה של 2009 נמשכה הירידה בגניבות כלי רכב בישראל. מנתוני יחידת המשטרה "אתגר", האחראית על המאבק בגניבות כלי רכב, עולה כי בששת החודשים הראשונים של השנה נגנבו בישראל 10,759 כלי רכב. מדובר בירידה ניכרת של 11.3% ביחס לכ-12.1 אלף כלי רכב גנובים במחצית הראשונה ב-2008. מדובר בירידה משמעותית גם ביחס לממוצע גניבות כלי הרכב בשש השנים האחרונות, העומד על כ-13.9 אלף כלי רכב גנובים במחצית הראשונה של השנה.
בסך הכל, ביחס לכ-2.85 מיליון כלי הרכב הנוסעים על כבישי ישראל, נכון לסוף יוני האחרון, שנת 2009 מציגה עד כה שיפור אדיר ביחס לשנים עברו בכל הנוגע לשיעור כלי הרכב הגנובים לכל 1,000 כלי רכב. כך, נתוני 2009 מעידים על קצב שנתי של כ-7.9 כלי רכב גנובים לכל 1,000 כלי רכב, וזאת לעומת שיעור של 8.9 ב-2008 ו-11.6 ב-2007.
עוד עולה מנתוני אתגר כי ב-2008 נמצאו 28% מכלי הרכב הגנובים - כלומר, מכל 8.9 כלי רכב גנובים (לכל 1,000 כלי רכב) נמצאו 2.49 כלי רכב.
הנגנבים ביותר
מנתוני אתגר עולה עוד כי גם כיום הרכב הנגנב ביותר בישראל ממשיך להיות סובארו ליאונה. 753 כלי רכב מסוג זה נגנבו מתחילת 2009 - כ-7% מסך כלי הרכב שנגנבו. כלי הרכב השני בדירוג כלי הרכב האטרקטיביים מבחינת גנבי הרכב הוא קטנוע סאן-יאנג, ממנו נגנבים מעל ל-100 מדי חודש, בממוצע. גם כלי הרכב השלישי בדירוג גניבות לפי תוצר הרכב הינו קטנוע - מתוצרת קוואנג-יאנג. עוד ברשימת כלי הרכב הנגנבים ביותר: מיצובישי לנסר, פולקסווגן גולף, פיאט אונו, הונדה סיוויק, מזדה 323, סקודה אוקטביה וסובארו אימפרזה שסוגרת את העשירייה הראשונה.
מרשימת כלי הרכב הנגנבים ביותר עולה כי אלה אינם בהכרח מהמודלים החדשים ביותר, כאשר מודלים ישנים יחסית זוכים עדיין לביקוש גבוה מצד הגנבים. אגב, בדירוג סוגי כלי הרכב החדשים (עד 4 שנים על הכביש) הנגנבים ביותר בולטים קטנועי סאן-יאנג, קטנועי קוואנג-יאנג ורכבי מזדה 3 הפופולריים.