לפני כחמש שנים הזמינו בני זוג מבאר שבע מחברת איסתא שייט יוקרתי לשישה ימים באירופה ושילמו עבורו 4,677 שקל, אלא שחודש לפני ההפלגה הבעל חש ברע, הובהל לבית החולים, ושם התברר שהוא צריך לעבור צנתור. לאכזבתו הרבה, לאחר שהתאושש מהצנתור הרופא המטפל הודיע לו שאסור לו לצאת לשייט. "הרופא הבהיר לי שעליי לבטל את הנופש, ושאם אצא לשייט חיי בסכנה ממשית", טען.
בלית ברירה פנו בני הזוג לאיסתא כדי לבטל את הנופש שהזמינו. בחברה הובטח להם, לטענתם, שיקבלו את כספם בחזרה, אך כעבור כמה ימים, הם נדהמו לשמוע פתאום מנציגת החברה שעליהם לשלם דמי ביטול בשיעור של 100 אחוז, ושלא יוכלו לקבל את כספם בחזרה אם לא ייצאו לשייט.
בני הזוג החליטו להגיש נגד איסתא תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע, ודרשו לקבל בחזרה את כספם, בתוספת פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם בגלל הטרטור של החברה. לטענתם, ההסכם שנחתם עמם אינו חוקי, ומקפח אותם בצורה בלתי מוסרית שנוגדת את תקנת הציבור.
איסתא טענה מנגד כי כבר העבירה לספקים השונים את הסכומים ששילמו בני הזוג, וכי במעמד החתימה על עסקת חבילת הנופש צוין בפירוש כי ביטול החופשה ייעשה בהתאם לחוק הגנת הצרכן. לטענת החברה, בני הזוג פנו לנציגיה שבוע לפני הנופש, ולכן אינם זכאים לקבלת כספם בחזרה.
האישה טענה כי הודיעה לנציגת החברה על ביטול החופשה טלפונית כחודש מראש, ולכן היה על החברה להחזיר להם את כספם.
בצעד נדיר, הרשם הבכיר אורי הדר אפשר לצדדים להיות מיוצגים על ידי עורכי דין, וקבע בפסק דינו כי שוכנע שאשתו של התובע אכן הודיעה לנציגת החברה על ביטול הנופש בזמן. הוא פסק שאיסתא תחזיר לבני הזוג 4,500 שקל ששילמו עבור הנופש, ובנוסף תשלם להם 2,000 שקל בגין עוגמת נפש ועוד 2,000 שקל בגין הוצאות משפט.