בזמן שהמשק חוזר לאט אבל בעקביות להרגלים הישנים, נוסעי הרכבת ממשיכים להזמין שוברי נסיעה מראש. באופן לא מפתיע, לרובם נמאס מהמשך המדיניות הזו.
"התחבורה הציבורית בארץ פועלת כרגיל ללא כל הגבלות. מספר חולי הקורונה ירד דרמטית אין שום סיבה בעולם שלא לבטל את הנחייה של הזמנת השוברים. הרכבות גם ככה ריקות. זו הנחיה טיפשית שגורמת ללא מעט אנשים שלא לנסוע ברכבת בגלל כל הפרוצדורה", זועמת רונית מבאר שבע, נוסעת קבועה של הרכבת, "זה חסר טעם להמשיך להזמין שוברים, זה מעיק, מסורבל ולא יעיל".
לדבריה, היא נתקלה באזרחים רבים ששכחו להזמין שוברים, בהם חיילים ששכחו להזמין שוברים מראש, לא הורשו להיכנס לרכבת ופספסו את הרכבת לבית או לבסיס.
יגאל מליקין מלוד כתב פוסט ארוך נגד המשך הזמנת השוברים אותה הגדיר "קרקס השוברים של רכבת ישראל".
"במקום לפתור את בעיית המקום, להוסיף קרונות או לפחות לדאוג למקומות קבועים כמו שנהוג בעולם רכבת ישראל המציאו את השוברים. דבר מיותר, חסר היגיון והכי חשוב פוגע בשירות הנוסעים, כלומר בנו הלקוחות", כתב מליקין, כשהוא מפרט את כל מחדלי וליקויי הרכבת בסוגיה זו.
לא מעט פוסטים שנעים בין עוקצנות לכעס של ממש פורסמו על ידי נוסעי הרכבת, אבל נדמה שאיש לא מתכוון לשנות את המדיניות, בין אם מדובר בהנהלת הרכבת, משרד התחבורה או משרד הבריאות.
"הם מזלזלים בנוסעי הרכבת. לא מזיז להם כלום. כל עניין השוברים הזה הוא חסר תועלת. אף אחד באמת לא בודק האם באמת עלית לרכבת שרשומה לך בשובר כל נוסע עושה מה שבא לו. עובדי הרכבת והפקחים עסוקים בלאכוף, וגם זה בקושי, את עניין חבישת המסכה ואכילה ושתייה ברכבת. אף אחד מעולם לא בדק אם בכלל נסעתי על הרכבת שהזמנתי. כלומר כל נושא השוברים הוא בלוף אחד גדול. כיסוי תחת של הרכבת ומשרד הבריאות וצריך היה לבטל את זה מזמן", טוען אייל, תושב חיפה ונוסע קבו ברכבת, "קל וחומר היום שהזמנת השוברים כשיש תחלואה בירידה בקורונה היא מיותרת וטיפשית לחלוטין".
בינתיים, אף גורם רשמי לא מוכן לקחת אחריות על הנוסע. משרד התחבורה ורכבת ישראל הפנו אותנו למשרד הבריאות. הם, כך הובהר, רק מיישמים את הנחיות שקיבלו ואין להם יכולת לקבל החלטה עצמאית בעניין השוברים.
פנינו למשרד הבריאות, שבתורו גלגל את האחריות אל משרד התחבורה ואל קבינט הקורונה: "הנושא אינו נמצא באחריות או טיפול משרד הבריאות. ממליצים לפנות אל משרד התחבורה, קבינט הממשלה או משרד ראש הממשלה".