תחום המלונאות ייאלץ לפטר כ-20 אלף עובדים ויביא לירידה בתוצר של 3.9 מיליארד שקל אם הממשלה לא תנקוט צעדים נדרשים ותגדיל משמעותית את תקציבי השיווק לתיירות. כך מזהיר היום (ב') נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן. במסיבת עיתונאים שקיימה לקראת ועידת המלונאים השנתית שתיערך מחר, חזר גונן וקרא לממשלה להגדיל את תקציב השיווק בכפוף למסקנות דו"ח ארנסט אנד יאנג ב-150 מיליון שקל ל-2009.
"הפרדוקס הוא שהישגי השנה הנוכחית אמורים להביא להגדלת תקציב לעידוד התיירות כדי למצות טוב יותר את הפוטנציאל הגלום בתעשייה הזו, אלא שהממשלה מתעלמת מההישגים ולא מגדילה את תקציב משרד התיירות", אומר גונן. "זאת, בעוד במדינות השכנות, דוגמת מצרים וטורקיה, מקצות הממשלות בימים אלה סכומים ניכרים לשיווק התיירות. אנחנו מאמינים כי הגדלת תקציב השיווק תגדיל את מספר התיירים בכ-8% ותייצר עוד כ-4,000 מקומות עבודה ותרומת הענף לתמ"ג תגדל ב-2.7 מיליארד שקל", הוסיף גונן.
בהתייחסם למדיניות הממשלה ומשרד התיירות המבקשים לעודד יזמים להקים מלונות חדשים טוענים בהתאחדות כי זהו מהלך חסר סיכוי בתנאי השוק הנוכחיים. "היום עומדים למכירה שתי רשתות בתי מלון ועד מספר מלונות בודדים ואף אחד לא קונה", אמר רפי פרבר, סגן נשיא התאחדות המלונות. "לכן, אני לא רואה יזמים שיבואו וישקיעו היום בבניית מלונות חדשים. במקום לעודד יזמים שכנראה לא יבואו בתנאי אי הוודאות הקיימים, צריך ללכת לכיוון של הגדלת אחוזי הבנייה במלונות קיימים, בין אם במגרשים של המבנים הקיימים ובין אם בבנייה על הגגות. אני בטוח שבמידה ומהלך כזה יקודם יהיו הרבה מלונאים שירימו את הכפפה וכך יתווספו חדרי מלון רבים".