חברת "דלק מוטורוס" תחליף על חשבונה אלפי מנעולי דלתות לבעלי מכוניות פורד בדגם חדש בעקבות הסכם פשרה שהושג במסגרת דיונים על הגשת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה.
בבקשה לתביעה ייצוגית שהגיש ולדימיר שפיר לפני כשנתיים באמצעות עורכי הדין רון סולן ודוד מזרחי נטען, כי ברכבים מסוימים של פורד יש פגם בטיחותי-סדרתי במנגנון נעילת הדלתות הגורם לכך שהן לא נסגרות ועלולות באופן פתאומי להיפתח.
שפיר חשף שבאוסטרליה, בקנדה, במקסיקו, בארצות הברית ובהודו זיהו את התקלה ובעלי מכוניות פורד נקראו להחליף את המנעולים. למרות זאת, טען שפיר, בישראל לא טרח דלק מוטורס יבואנית פורד לקרוא לנהגים לריקול להחלפת המנעולים, על אף שמדובר בתקלה זהה באלפי מכוניות שנוסעות על הכבישים בישראל.
לטענתו, כתוצאה מהפגם הזה חלה ירידה בערך הרכבים. הוא העריך את ערך הנזק לבעלי מכוניות פורד בארץ ב-193 מיליון שקל במצטבר.
דלק מוטורס טענה בתגובה לתביעה כי שפיר לא הוכיח את קיומו של הפגם במנעול. "קיומו של 'ריקול בטיחותי' במדינות אחרות אינו מהווה ראייה לתקלה בישראל".
אף שהחברה ביקשה לדחות את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית, הצדדים הגיעו לאחרונה להסכם פשרה.
על פי ההסכם כל מי שרכש מכונית מתוצרת פורד בו מותקן מנגנון נעילת דלתות מתוצרת ''קיקרט איי.ג'י' או מנגנון נעילת דלתות 'סי.איי.אי' מתוצרת 'ברוז' מאז תחילת שיווקו או מכירתו של כלי הרכב בישראל ועד למתן פסק הדין בתביעה הייצוגית לרבות כלי רכב שיובאו על ידי דלק מוטורס ויבואנים מקבילים אחרים בייבוא אישי או ביד שנייה יהיה רשאי לקבל את מנגנון הנעילה והתקנתו בחינם.
מדובר ברכבי פןרד "פוקס" בשנים 2011-2016, פורד "פיאסטה" בין השנים 2009-2016, פורד קוגה ופורד טרנזיט בשנות הייצור 2013-2016, פורד פיוז'ין 2014-2015, פורד סי-מקס 2011-2012, פורד "טרנזיט קונקט" 2016, ופורד "טרנזיט קסטום" 2013-2016.
עוד נקבע בהסכם הפשרה כי משרד התחבורה יאתר את בעלי המכוניות הללו ויפיק גיליון נתונים.
ההערכה היא שמדובר ב-40 אלף כלי רכב ושווי החלפת מנגנוני הנעילה יסתכם בכמה מיליוני שקלים. עלות כל מנגנון כזה שווה כמה מאות דולרים לא כולל התקנה.