אחרי שהפיילוט יצא לדרך ומילא את תל אביב בחניות לבנות-ירוקות, אישרה אתמול (ב') ועדת הכספים של עיריית תל אביב את תעריפי השירות הסופיים למשתמשי "אוטותל" – מערך שיתוף כלי הרכב העירוני. הוועדה אישרה הוספת מסלול תעריפים מיוחד ל"משתמשים קלים", כדי לעודד את השימוש בשירות. מחזיקי כרטיס דיגיתל יזכו להנחה בסך 10 שקלים לחודש בגין דקות שימוש.
עם זאת, התעריפים החדשים לא נושאים בשורה כלכלית. דמי המנוי למשתמשים הקבועים גבוהים למדי, ומחיר של שקל ועשרים אגורות לדקה הופך אותו לשירות שמבטיח בעיקר שירות שפונה בעיקר ליחידים שלא רוצים לנסוע במונית.
בעירייה, כמובן, חושבים אחרת. בהודעה הרשמית שנמסרה על התעריפים נקבע שהם זולים בכ40%-30% מתעריפי מוניות, למשתמש ולתושבי העיר מחזיקי כרטיס דיגיתל. " תעריפי השימוש נקבעו לאחר בחינת מעל 30 אלף נסיעות אשר בוצעו במסגרת שלבי ההרצה השונים ונותחו על ידי העירייה והמפעיל", נכתב בהודעה שנמסרה מטעם העירייה.
>> נסענו שבועים באוטותל, ויש לנו כמה נקודות לשיפור
מערך "אוטותל" מאפשר למנויים לאסוף רכב מנקודה אחת בעיר ולהחזירו לנקודה אחרת. את רכבי המערך ניתן להחנות במקומות חניה ייעודיים, מתומררים ומסומנים על גבי שטח הכביש, או בכל מקום חניה מוסדר בעיר (כחול-לבן). מעיריית תל אביב נמסר שבבחירת מיקומי חניות "אוטותל" בחנה העירייה מספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחניה, המרחקים בין החניות, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על תושבי העיר. כאשר מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 4- 14 רכבים פרטיים מהכביש.