בעוד שבישראל עסוקים בשאלות הנוגעות לאופן השימוש בקורקינטים החשמליים ותוהים אם עליהם להיות על הכביש או על המדרכה, באירופה הפכו כלי התחבורה החשמליים לחלק מן המאבק הסביבתי האנטי-קפיטליסטי. בשבועות האחרונים מתחולל גל השחתות של קורקינטים ואופניים חשמליים להשכרה ברחובות ברלין ובריסל, בין היתר על רקע קמפיין אינטרנטי הקורא להחרמת חברות ההשכרה ופגיעה במוצריהן.
על פי העיתון ברלינר צייטונג, המתפרסם בברלין, בשבועות האחרונים החלו אקטיביסטים סביבתיים ואנרכיסטים אנטי-קפיטליסטיים לפגוע במתכוון בקורקינטים ובאופניים החשמליים הפזורים ברחבי העיר. בחלק מן המקרים נוקבו צמיגי כלי התחבורה להכשרה, ובמקרים אחרים הם הושלכו אל מי נהר השפרה.
ישראלית המתגוררת בשכונת נוי-קלן בעיר מספרת כי בשבועות האחרונים "אפשר לראות בעיר הרבה אופניים שציירו עליהם, פינצ'רו אותם, פירקו אותם לכל מיני חתיכות, או זרקו אותם על דברים ברחוב".
בקמפיין אינטרנטי אנונימי בגרמנית, שעלה לרשת בשבועיים האחרונים ומתמקד במאבק ב-Uber תחת הכותרת "לפנצ'ר את אובר", נעשית קריאה לפגוע בחברה ההשכרה הבינלאומית ש"שאופניה עם הכיתוב 'ג'אמפ' הציפו במאות את רחובות העיר". הקמפיין מוסיף כי "אולר או מברג קטן תמיד יכולים למצוא מקום בכיס שלכם".
ההסבר שאותו מספקים מפרסמי הקמפיין הוא שאובר, המפעילה את שירותי השכרת האופניים והקורקינטים, היא חברה נצלנית אשר מדרדרת את מעמד העובדים בגרמניה. "מי שמשתמשים בשירותי ההשכרה הם תיירים ותושבי ברלין המשתכרים מעל לממוצע", צוין עוד באתר המיוחד שהוקם לצורך הקמפיין.
בנוסף לכך, בקמפיין מדגישים את היותם של הקורקינטים החשמליים כלי תחבורה מזהם במיוחד אשר פוגע באיכות החיים בברלין ומכנים אותם "חזירי אקלים". בהקשר זה, ממש באחרונה פרסמו חוקרים מאוניברסיטת המדינה של צפון קרולינה (NCSU) מחקר המראה כי הקורקינטים החשמליים פולטים מחצית מכמות גזי החממה שפולט רכב פרטי לקילומטר לאדם, אך פי שלושה כמעט לעומת אוטובוס בעל מנוע דיזל.
המאבק הברלינאי בקורקינטים ובאופניים החשמליים נמשך זה תקופה. בחודש אוגוסט התקיימה הפגנה באלכסנדרפלאץ של לובי הולכי הרגל של ברלין נגד התרבות כלי הרכב הדו-גלגליים החשמליים על מדרכות העיר. בהפגנה מחו הברלינאים על היעדר הפיקוח על נסיעת הקורקינטים והאופניים בעיר, ודרשו להגביל את השימוש בכלי תחבורה אלה שזינק בחודשים האחרונים. חברת ליים, לדוגמה, טוענת כי אחת ל-15 שניות בממוצע מופעל קורקינט שלה ברחבי העיר.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס