גוגל עקפה בסיבוב את אפל והפכה למותג החזק ביותר בעולם השנה, כך לפי דירוג המותגים של חברת הייעוץ "מילווארד בראון". כצפוי, ובדיוק כמו בשנה שעברה, מותגי טכנולוגיה מתגלים כמשפיעים וכחזקים ביותר. הדירוג מתבסס על ראיונות עם למעלה מ-3 מיליון צרכנים, בשילוב נתונים על הביצועים הכלכליים והעסקיים של המותגים, שנלקחו בעיקר מהאתר "בלומברג" ומ"קנטר וורלדפאנל". לפניכם רשימה של 10 המותגים החזקים בעולם בתוספת לניתוח קצר שמסביר מה קרה ב-12 החודשים האחרונים שהעלה או השאיר את המותג למעלה.
עוד ב-mako כסף:
10. IBM
שווי המותג: 86.2 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: ירידה של 8%
דירוג בשנה שעברה: 4
מה קרה: במילווארד בראון מסבירים ש-IBM "משקיעה את עתידה", במיוחד במערכת המחשוב הקוגניטיבית ווטסון. בנוסף בנתה החברה את סוכנות המידע הדיגיטלי הגדולה בעולם, .IBMiX הסיבה, ככל הנראה, לירידת בדירוג של חברת הענק היא שימת פחות דגש על מוצרים צרכניים ויותר על מערכות מידע מורכבות.
9. מקדולנד'ס
שווי המותג: 88.6 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: עלייה של 9%
דירוג בשנה שעברה: 9
מה קרה: ענקית המזון ערכה כמה שינויים גדולים לטובה, לפי בראון. ברמת המאקרו, החברה מצליחה להתנתק אט אט מהדימוי של מוצר צריכה מהיר ונגיש, ומתחילה להתפתח כמותג שטומן בחובו תשומת לב ללקוח, מוצרי פרימיום וחווית משתמש. זאת כמובן, בהמשך למהפכה הירוקה שהחברה מנסה להוביל בשנים האחרונות.
8. ורייזון
שווי המותג: 93.2 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: עלייה של 8%
דירוג בשנה שעברה: 7
מה קרה: החברה הרחיבה את תחום עיסוקה לשווקי התוכן הדיגיטלי והפרסום, בעיקר בזכות עסקת ה-4.4 מיליארד דולר שבה רכשה את AOL. היא גם השיקה לאחרונה את אפליקציית GO90 שמאפשרת וידאו סטרימינג במובייל.
7. אמאזון
שווי המותג: 98.9 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: עליה של 59 אחוז
דירוג בשנה שעברה: 14
מה קרה: אמאזון היא ללא ספק החברה שמציגה את העלייה החדה ביותר בשנה האחרונה. באופן עקבי היא מציבה סטנדרטים חדשים בתחומים מגוונים ועקב כך משבשת את התכניות של יריבותיה, בין אם במשלוחים מהירים ויעילים ברחבי העולם ובין אם ברכישה ושידור מדיה.
6. ויזה
שווי המותג: 100.8 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: עלייה של 10%
דירוג בשנה שעברה: 5
מה קרה: אמנם לא מדובר בחברה הכלכלית היחידה בדירוג, אבל אין ספק שהלוגו הכחול-צהוב-לבן של ויזה נמצא כמעט בכל מקום בעולם. אף שהחברה, נותנת חסות רשמית של פיפ"א, התנערה מפרשיות השחיתות שהתגלו בהתאחדות הכדורגל העולמית לאחרונה, היא ממשיכה לתת לה חסות, כמו גם ל-NFL (ליגת ההוקי האמריקאית) ולמשחקים האולימפיים.
5. פייסבוק
שווי המותג: 102.6 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: עליה של 44%
דירוג בשנה שעברה: 12
מה קרה: החברה בראשות מארק צוקרברג המשיכה את מגמת העלייה מ-2015, בדגש על התחרות עם יוטיוב על מלכת המדיה של הרשת. בראון משבחת את פייסבוק בעיקר בגלל החזון ארוך הטווח שלה, שכולל ניסויים במציאות מדומה, אינטליגנציה מלאכותית ושאיפה לחבר לאינטרנט גם את החלקים הנידחים ביותר בעולם.
4. AT&T
שווי המותג: 107.4 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: עליה של 20%
דירוג בשנה שעברה: 6
מה קרה: אחת הסיבות שתאגיד התקשורת הבינלאומי עקף את מתחריו הוא החבילה המרובעת שהוא מציע ללקוחותיו, הכוללת מובייל, קו טלפון, טלוויזיה ואינטרנט.
3. מייקרוסופט
שווי המותג: 228.5 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: עליה של 5%
דירוג בשנה שעברה: 3
מה קרה: האחיזה של מייקרוסופט סביב עולם הטכנולוגיה התהדקה בשנה האחרונה, עם השקת אופיס 365 ויותר מ-270 מיליון משתמשים בווינדוס 10, והתמקדות חזקה בשוק הסמארטפונים.
2. אפל
שווי המותג: 228.5 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: ירידה של 8%
דירוג בשנה שעברה: 1
מה קרה: במילווארד בראון טוענים שהיעדר מוצרים טכנולוגים חדשים שהושקו השנה, גרמו לענקית הטכנולוגיה לאבד את המקום הראשון ברשימה. החברה אמנם השיקה את השעון החכם באפריל, אבל על אף שהיא מקדימה את מתחרותיה בשוק הספציפי הזה, הדבר עדיין לא מאיץ אותה קדימה. עם זאת, אפל התחילה להשקיע בשוק הסיני וגם השיקה את "אפל מיוזיק", סימנים מעודדים מבחינתה.
1. גוגל
שווי המותג: 229.2 מיליארד דולר
שינוי משנה שעברה: עליה של 32%
דירוג בשנה שעברה: 2
מה קרה: גוגל משגשגת הודות לשאיפה מתמדת לחדשנות, הכנסה גוברת מפרסום ועליה באיכות וכמות עסקי הענן שלה.כזכור, גוגל השיקה את חברת האם שלה, חברת האחזקות "אלפאבית", שמאפשרת לגוגל להתנהל בגמישות ובחופשיות יותר מבעבר.
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il