מתכננים לקפוץ לניו יורק בקרוב? את החוויה הזו לא תרצו להחמיץ. אם תעברו ברחוב ווסטר 116 בסוהו הניו יורקי יהיה לכם קשה להתעלם מחנות הדגל העצומה של משקפי Ray-Ban, שאי פעם נתקלתם בה. המותג הידוע Ray-Ban בחר בנובמבר האחרון באחת השכונות היותר מפורסמות במנהטן כדי לפתוח את מקדש המשקפים הראשון שלו.
מלבד רכישה של משקפיים, המבקרים זוכים לחוויית קניה יצירתית, חדשנית ומעוררת השראה ולקולקציה ייחודית ונדירה שאפשר למצוא אותה רק בחנות הדגל של המותג. "חובבי המותג ייהנו למצוא את מגוון הדגמים הקלאסיים לדורותיהם, החנות מעוצבת בשיקיות היסטרית, ונראית כמו מוזיאון, אפשר לעצב משקפיים בהתאמה אישית, ולהרכיב זוג שאין לאף אחד אחר כולל חתימה אישית ועיצוב אישי של המשקף", אומר הסטייליסט אביב אברמוב.
מותג שמשדר אותנטיות
"כשנכנסתי לחנות, הייתי בשוק מהעוצמה, מהעיצוב, מהגודל. החנות של Ray-Ban משדרת חוויה צרכנית מיוחדת, מרגשת במינה כמו שיש בחנויות של מותגי ענק כמו כמו נייקי ואדידס", מספר אברמוב. העלייה לרגל לחנויות האלה היא לא רק אקט צרכני. אל חנויות כמו של Ray-Ban מגיעים בשביל החוויה, בדומה לזו שמציעות החנויות המפורסמות של אפל. תחושת האותנטיות, המקוריות והקוליות שמשדר המותג מתפשטת גם אל החנות, והיא הופכת ליעד תיירותי נחשק בפני עצמו בזכות הערכים האלה.
Ray-Ban הוא המותג המוביל בעולם המשקפיים מ-1937. הוא הצליח לייצר טרנד על זמני ולמכור תדמית של "קול" לכל מי שמרכיב את המשקפיים האלו. "זהו מותג שמשדר אותנטיות - תהיה מי שאתה ואל תנסה להיות משהו אחר".
הרוח היצירתית והמקורית של ריי באן פעמה בה מאז ומתמיד ומשכה את חובבי המותג. בחנות הסוהו אפשר לרכוש את זוג משקפי השמש או הראייה האידיאליים והמותאמים אישית לכל קונה, לבחור מסגרת מתוך מנעד רחב של מסגרות, המוצגות באמצעות שיווק חזותי חדשני.
אפשר להרכיב כל דגם שתרצו
בעמדת רמיקס תוכלו למצוא iPads המונחים על שולחנות גדולים, ולצידם ערכה הכוללת את הרכיבים השונים של מסגרות Ray-Ban. בתהליך שאורך מספר דקות ספורות, הלקוח יכול להרכיב לעצמו את זוג המשקפיים האידיאלי עבורו: הוא בוחר את צבעי העדשות והמסגרות, יכול לחרוט את שמו או כל דבר אחר על המשקפיים או על נרתיק המשקפיים, ולבסוף לשלוח את הרכישה החדשה לביתו.
"בעמדות המחשב רואים דגמים על הקיר ודוגמאות מטורפות יותר או פחות שעשו לתצוגה כדי להמחיש מה אפשר לעשות עם משקפיים פשוטים. מה שהכי כיף הוא שאפשר להרכיב משקפיים מכל מסגרת, כל עדשה וכל מוט, ולחרוט על זה את השם שלך או את שם המשפחה. זוג משקפיים כאלו עולים בסביבות 160 יורו, וניתן גם לעשות את זה דרך אתר המותג", מספר אברמוב.
עדשות מראה גם השנה
קולקציית קיץ 2016 של ריי באן ממשיכה עם הקו העיצובי של מסגרות עגולות, עדשות מראה מדורגות וגשר כפול בגובה גשר האף וקו הגבות. אך אחד הדברים שמייחדים אותה הוא עדשות הזכוכית, Ray-Ban הוא אחד המותגים היחידים שמייצרים עדשות מזכוכית. את עדשות הזכוכית אפשר למצוא בעיקר בדגמים האייקונים. לראשונה השנה המותג מציג עדשות זכוכית שטוחות.
בחנות קיימות גם הקולקציות מכל הזמנים, שנות ה-40-50-60. דגמים אייקוניים של הטייסים שמצליחים להישאר מבוקשים בכל עונה, דגמי הוויפרר של האחים בלוז, קלאב מאסטר ומשקפי לנון. אברמוב מספר שהקולקציה השנה נותנת אינטרפרטציות שונות לדגמים האייקונים הללו. "חובבי Ray-Ban ישמחו לדעת שבגלל גודל החנות והשפע שלה, אפשר למצוא בה דגמים ממש עתיקים". החנות בניו יורק היא הגדולה בעולם, אך חנות דגל נוספת נפתחה גם בבייג'ין.
לא מוותרים על סלפי
"Ray-Ban הוא מותג של כולם, יש לו קולקציות של ילדים ונוער: ג'וניור ו-ינגסטר, רוב הדגמים האייקונים מתורגמים למשקפי ילדים, שמייצרים מראה של 'מיני מי'", אומר אברמוב ומציין שהדגם הכי נמכר מאז ומעולם הוא דגם הטייסים.
גם על חווית הסלפי לא דילגו בחנות המותג. באמצעות מראות קסם, אפשר לצלם תמונת סלפי ולהדפיס אותה במקום, לשלוח אותה לסמארטפון, לתייג ולשתף במדיות חברתיות.
אם תזדמנו לשם במועדים שונים, תתפלאו לגלות כי מדי חודש אוצר ניו-יורקי יקדם את התמה החודשית בחזית חלון הראווה ויקדיש אותו לאחד המוצרים באמצעות אירועי מוסיקה, מייצגים, הקרנות וידאו של סרטים ומוסיקה, וסדנאות יצירה.
כל מי שיש לו עיניים בראש, מבין שהחווית הביקור בניו יורק גם לא תהיה שלמה בלי ביקור בחנות הדגל הזו. לא משנה עם איזה משקפיים תצאו משם, תדעו שעברתם חוויה מיוחדת במינה.