קונטיננטל איירליינס ויו.אס. איירווייס גרופ הלכו בעקבות יריבותיהן והחלו לגבות 50 דולר נוספים בגין תיק מטען שני בנתיבים טראנס-אטלנטיים.
כמו כן הגדילה יו.אס. איירווייס ב-5 דולר את הסכום שהיא גובה בגין תיקי מטען בטיסות מקומיות, וכעת הוא עומד על 20 דולר לתיק הראשון ו-30 דולר לתיק השני.
נוסעים שמעדיפים לשלם את העמלה בנמל התעופה במקום לשלם מראש באמצעות האינטרנט ישלמו סכומים גבוהים יותר: 25 דולר ו-35 דולר בהתאמה, נאמר בהודעה שפרסמה החברה.
קונטיננטל, חברת התעופה הרביעית בגודלה בארה"ב, ויו.אס. איירווייס, חברת התעופה השישית בגודלה, הלכו בעקבות חברות תעופה אחרות שכבר הוסיפו או הגדילו עמלות בגין מטענים, כדי להגדיל את ההכנסות שאינן מכרטיסי טיסה. חשיבותן של עמלות כאלה גברה לנוכח הירידה בביקוש עקב המיתון, והקיצוץ שביצעו חברות התעופה במחירי הכרטיסים כדי לעודד את הביקוש.
ביולי החלה דלתא איירליינס , חברת התעופה הגדולה בעולם, לגבות עמלה בסך 50 דולר בגין תיק מטען שני בטיסות בנתיב ארה"ב-אירופה, ובשבוע שעבר נקטה אמריקן איירליינס צעד דומה במרבית נתיבי הטיסה שלה לאירופה ולהודו, החל מה-14 בספטמבר. החודש הגדילה אמריקן איירליינס גם את העמלה בגין תיק מטען ראשון ושני.
"העמלות הגבוהות יותר מצביעות על כך שהעלאות מחיר הטיסה שהתבצעו לאחרונה היו שוליות, ושבעתיד הקרוב לא צפויה צמיחה משמעותית בהכנסות", אמר אתמול (ד') בעדכון למשקיעים הנטר קיי, אנליסט בסטיפל ניקולאוס בבולטימור, שעוסק בדירוג מניות חברות תעופה.
"אף שאנו רואים התאוששות קלה בביקוש לטיסות עסקיות, איננו יכולים להרשות לעצמנו - בסביבה הכלכלית הנוכחית - לפעול בעמדת נחיתות פיננסית ביחס ליריבותינו העיקריות", נאמר במכתב ששלח נשיא יו.אס. איירווייס, סקוט קירבי, לעובדים. עמלות שונות, בהן עמלות בגין מטענים, צפויות להניב השנה הכנסות בסך 400 מיליון דולר, אמר קירבי.