קבוצת סובארו הודיעה היום על פרישתה ממרוץ הראלי העולמי, בעקבות המשבר הכלכלי. סובארו מצטרפת לחברת סוזוקי, שהודיעה על פרישתה מהמרוץ אתמול.
"הסביבה העסקית שלנו השתנתה באופן דרמטי בעקבות השינויים המהירים שחולל המשבר הכלכלי העולמי", אמר איקו מורי, אחד המנהלים של סובארו. "כדי לשמור על ניהול תקציבי נכון ולחזק את המותג סובארו, החלטנו לפרוש מהמרוץ מוקדם", סיפר מורי כשעיניו דומעות.
הפרישה של שתי הקבוצות האלה משאירה רק את האלופה סיטרואן, ואת מתחרתה פורד, במרוץ הראלי כמועמדות היחידות לזכייה בתואר יצרנית הרכב.
יצרניות רכב בכל העולם מחפשות כעת דרכים להפחית בהוצאות ככל האפשר. יצרנית המכוניות השנייה בגודלה ביפן, הונדה, פרשה החודש ממרוצי פורמולה 1 כדי לפנות תקציבים לפעילויות בסיסיות יותר כמו ייצור מכוניות. עונה אחת בפורמולה 1, אגב, מוערכת בעלות של 500 מיליון דולר.
מנהל קבוצת סובארו, דיוויד ריצ'רדס, אמר כי אי אפשר לקחת את ההשתתפות של אף קבוצה כמובנת מאליה, במיוחד לנוכח המשבר הכלכלי הנוכחי. עם זאת, פרישתה של סובארו מהמרוץ עשויה לאכזב את חובבי הספורט המוטורי ולפגוע בדימוי החברה, עליו שוקדים רבות בסובארו, מאז שזכתה החברה בשלוש אליפויות רצופות בין השנים 95' ל-97'.