ענקית התעופה בואינג מפרסמת את התחזית ל-20 השנה הקרובות וממנה עולה כי 43,500 מטוסי נוסעים ומטען חדשים ידרשו על ידי חברות התעופה בשווי כולל של 7.2 טריליון דולר, מה שאומר גידול של 500 מטוסים חדשים ביחס לתחזית שהם פרסמו בשנה שעברה.
על פי התחזית ב-10 השנים הקרובות ידרשו 19 אלף מטוסי נוסעים ומטען חדשים. לאור העובדה שעולם התעופה האזרחי נמצא בקיפאון עמוק בשל משבר הקורונה, מלבד תובלה אווירית, מדובר בנתון שהוא לא פחות ממדהים.
התחזית השנתית קובעת כי ישנם סימנים מובהקים להתאוששות ענף התעופה המסחרי, וכנגזרת מכך הביקוש למטוסי נוסעים התחדש. לפי התחזית של חברת בואינג, הביקוש למטוסי נוסעים ומטוסי מטען הולך וגדל על רקע ההתרחבות בהיקף הסחר העולמי המחייב יותר מטוסי מטען (קארגו). ביקוש זה למטוסי מטען יביא לכך שבשנת 2040 צי מטוסי המטען העולמי יהיה גדול ב-70% מהצי שהיה ערב משבר הקורונה.
התחזית של חברת בואינג קובעת כי ב-10 השנים הקרובות יהיה הביקוש העולמי למטוסי נוסעים בהיקף של 19,000 מטסים חדשים ששווים 3.2 טריליון דולר. "עולם התעופה המסחרי רשם התאוששות משמעותית והתחזית של בואינג לשנת 2021 נגזרת מהאמון שלנו בהתאוששות הזו ובהמשך חוסנו של השוק" אמר סטן דיל, נשיא חטיבת המטוסים האזרחיים של בואינג. "השנה האחרונה שהראתה שתנועת הנוסעים חוזרת במהירות כאשר לחברות התעופה ולממשלות יש אמון מלא בבריאות ובבטיחות של הטיסות המסחריות. למרות אופטימיות הזו אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר האתגרים".
הנקודות העיקריות בתחזית בואינג ל-20 השנה הבאות מעלות כי הזמינות וההפצה של חיסוני הקורונה ימשיכו להיות גורמים קריטיים בהתאוששות הטווח הקרוב של טיסות נוסעים. מדינות עם הפצת חיסונים נרחבת יותר הראו התאוששות מהירה של טיסות, מכיוון שממשלות מקלות על המגבלות ופותחות את גבולותיהן לנסיעות בינלאומיות.
כמו כן, תנועת הנוסעים צפויה לעלות בכארבעה אחוזים בממוצע בשנה ומספר המטוסים המסחריים ברחבי העולם יעמוד על 49,000 מטוסים עד שנת 2040, כשסין, אירופה, צפון אמריקה ומדינות אסיה-פסיפיק יהוו כל אחת כ-20 אחוזים ממסירות המטוסים החדשות, ו-20 האחוזים הנותרים יגיעו לשווקים מתפתחים אחרים. עוד עולה כי חברות תעופה יזדקקו ליותר מ -7,500 מטוסים רחבי גוף חדשים עד שנת 2040 כדי לתמוך בחידוש צי ובגידול הביקוש לנוסעים ולמטען אוויר בשווקים ארוכי טווח.
התחזית של בואינג היא הניתוח המקיף ביותר של תעשיית התעופה המסחרית. "בזמן שהתעשייה שלנו מתאוששת וממשיכה להסתגל לצרכים הגלובליים החדשים, אנו נשארים בטוחים בצמיחה ארוכת טווח בענף התעופה", אמר קצין האסטרטגיה הראשי של בואינג, מארק אלן. "אנו מעודדים את העובדה שמדענים סיפקו חיסונים מהר יותר ממה שניתן להעלות על הדעת וכי הנוסעים מפגינים אמון עז בנסיעות במטוסים".
על פי התחזית של חברת בואינג תחום שירותי התעופה ימשיך לגדול ובעשור הקרוב בואינג צופה ביקושים בהיקף של 3.2 טריליון דולר לשירותים הללו. בין שירותים אלה ניתן לציין את הפתרונות לצרכים של כל אחד מהלקוחות של בואינג, חידוש, שדרוג ושינוי תצורת המטוסים לצד גידול בהיקף שירותי ההדרכה על רקע כניסת מטוסים חדשים לשירות. הביקוש לשירותים הללו תלוי בניצול המטוסים, כמו תחזוקתם, אספקת חלפים ושרשרת האספקה שיהיו חלק מההתאוששות הגלובלית.
"בואינג רואה חשיבות רבה להמשיך ולתמוך ללקוחותיה והשירותים שהיא מספקת ללקוחות הללו לצד פיתוח כלים ושירותים דיגיטליים לשיפור היכולת והיעילות של ציי המטוסים תתרחב בעשור הקרוב" אמר טד קולברט נשיא חטיבת השירותים הגלובליים של בואינג.