כבר שנים שלקוחות הוט יודעים שלהתנתק משירותי החברה זה דבר כמעט בלתי אפשרי. קבוצת נפגעי החברה בפייסבוק היא אחת הקבוצות הפעילות, ועולים בה סיפורים קשים על עוולות שהחברה מבצעת כנגד לקוחותיה. בין אם אלה חיובי יתר, חיובים לאחר מוות, התעלמות מתלונות, טכנאים שלא מגיעים למרות שנקבע מועד ביקור ועוד ועוד. אבל העוולה הידועה מכולן היא חוסר האפשרות להתנתק מהשירות. אינסוף לקוחות במהלך השנים מספרים שהם מנסים להתנתק מהוט שוב ושוב, אך ללא הצלחה. חלק מאלה שהצליחו להתנתק קיבלו חיובים מהחברה עוד חודשים לאחר מכן.
הרבה מהלקוחות עומדים בפני שוקת שבורה, חלקם מחליטים לתבוע, וחלקם גם מצליחים. כפי שקרה ללקוח לשעבר של החברה, שהחליט לתבוע את החברה על הטרדה, לאחר שקיבל עשרות שיחות טלפון מהחברה לאחר שהחליט להתנתק משירותיה. אתמול (רביעי), קיבל בית המשפט את התביעה, כפי שפורסם לראשונה בתכנית צבע הכסף ברשת ב' של תאגיד השידור.
השופט יאיר חסדיאל מבית משפט השלום בתל אביב לא חסך מילים בדבר התנהלות החברה, וקיבל את התביעה. גובה הפיצוי ללקוח הוא 19.5 אלף שקל, הסכום שהתבקש בכתב התביעה. "בעיני הוט, האדם הצרכני הוא שורה ברשימת לקוחות ממנה ישחרר רק המוות או בית המשפט", כתב השופט חסדיאל בהחלטתו. הוא גם ציין שעל אף שהחברה כבר ספגה לא מעט תביעות בעבר, חלקן התקבלו, ניכר שהיא לא החליטה לתקן את דרכיה ולשפר את השירות ללקוחות. "הנתון הגלוי, נטול הבושה, הישיר, והיבש שביסוד התביעה, הוא כי במשך תקופה קצרה של כשבועיים ימים התקבלו אצל התובע 18 שיחות מנציגים שונים של הוט", כתב השופט. "הללו התמידו בהצעותיהם אליו לחזור ולצרוך את שירותי הוט מהם בחר להתנתק, וזאת חרף הפצרותיו העקביות להיעזב במנוחה".
הלקוח הקליט כמובן את השיחות עם נציגי הוט, ולדברי השופט חסדיאל, שמתבטא בציוריות מרשימה, "הקשבה לשיחות שהקליט התובע מגלה 70 פנים בתורת השיווק הפוגענית של הוט – 'הנציג הטוב', 'הנציג הרע', 'הנציג הרוחני-אמוני' המכנה את התובע 'איש יקר', 'הנציגה הפטריוטית' המתקשרת שוב על מנת ליידע את התובע בדבר מבצע מיוחד, 'הנציג הבדרן' המבזה את התובע לקול צחוקם של חבריו, והנציג המושח את גסותו בשמן הבשורה הישראלית המתוקה של הפמיליאריות הממוסחרת ומתקלס בתובע תוך שימוש בביטויים 'אחי', ו'נשמה שלי'". יש לקוות שהוא לפחות הצליח לבדר מעט את התובע.
"אין מנוחה ואין שלווה לחוטא המבקש לעזוב את הברית עם הוט", ממשיך השופט במילים קשות, "נגזר עליו להיות נתון בכף הקלע של שיחות טלפון חוזרות ונשנות, ושל חקירות חוזרות ונשנות בעילת עזיבתו, בעילת אי היענותו להצעות קודמות, ובעילת אי היענותו להצעה הנוכחית. לא יקבל דין זה – דינו גם לבוז. והכל – עד שישוב אל הוט בתשובה שלמה".
בפסק הדין גם ציטט השופט את אחד מעובדי הוט, שאמר באחת השיחות המוקלטות עם הלקוח: "אני מתקשר פה לכולם. לכל אחד מתקשרים אלף פעם ביום, לכל מי שעוזב אותנו". הוא חתם את פסק הדין בשורה המפורסמת משירם של האיגלס, מלון קליפורניה:
You can check out any time you like But you can never leave.