בשבוע האחרון החלו לקבל מאות צרכנים שרכשו מאתר הבריטי נקסט בקשות תשלום מס מדואר ישראל. עבור הגולשים זו הייתה הפתעה, כיוון שסכום הרכישה שלהם היה נמוך מ-75 דולר, מה שלא אמור לחייב אותם במס. יתרה מזאת, כשהם ניסו לערער על כך באתר של רשות המסים הם קיבלו מכתב דחייה אוטומטי.
בעקבות פניית mako לדואר ישראל ואנשי רשות המיסים, תוך כמה שעות נמצאה התקלה. אתר נקסט שידר בטעות סכומים כפולים מסכומי הרכישה של הצרכנים הישראלים. התוצאה – דרישת תשלום מיותרת.
"בימים האחרונים קיבלו אזרחים רבים דרישה לתשלום מיסים עבור חבילות שהוזמנו מאתר NEXT שערכן נמוך מ-75 דולר או שערכן עולה על 75 דולר והמס שנדרש בגינן לא היה תואם את ערך החבילה", נמסר מרשות המיסים. "בנוסף, כאשר הגישו אותם אזרחים ערעור על ההחלטה, התקבלה הודעה אוטומטית ממינהל המכס אשר דוחה את הערעור".
ברשות מיהרו להבהיר כי ראשית הדרישות לתשלום מיסים שגויות ונובעות ממידע שגוי שהועבר בתאריכים 17-18.12.24 על ידי פלטפורמת NEXT ודווח באמצעות חברת דואר ישראל למכס. שנית, ההודעות על דחיית ערעורים נובעות גם הן מתקלה מחשובית נפרדת במערכות המכס, שתוקנה גם היא.
ברשות המיסים הדגישו כי אין צורך לשלם את המיסים בגין חבילות אלה,ומסרו: "בימים הקרובים יפעל המכס לאיתור מקרים של פונים שנדחו בטעות, יישלח הודעות מתקנות ובמידת הצורך ישיב מס ששולם. אין צורך לפנות למכס בנושא".
בנוסף ביקשו להבהיר כי אין שינוי במדיניות המיסוי וייבוא אישי מחו"ל עדיין פטור ממס עד לערך של 75 דולר. "אנו מתנצלים על התקלה במערכת הערעורים של המכס ומודים לציבור על הסבלנות", חתמו את ההודעה.