חסימה הרמטית בנתיבי איילון (כביש 20) צפויה להוביל היום (ה') ומחר לעומסים כבדים בכביש. נתיבי איילון לכיוון צפון ולכיוון דרום יחסמו במחלף משה דיין בראשון לציון עד ליום שישי בעקבות עבודות להנפת גשר הולכי רגל חדש המחבר את תחנת הרכבת משה דיין למתחם ה-1,000. תנועת הרכבות תופסק גם היא.

לפי הודעת נתיבי איילון, איילון דרום ייחסם החל מהיום בשעה 22:00 ועד יום שישי בשעה 19:00. לכיוון צפון החסימה תבוצע ביום חמישי מהשעה 23:30 ועד ליום שישי בשעה 17:30.

בנוסף, ביום שישי תופסק תנועת הרכבות  בתחנות צומת חולון, חולון וולפסון, בת-ים, יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין. הרכבות בקו אשקלון - הרצליה תופעלנה במתכונת מפוצלת: בין תחנות אשקלון ליבנה מערב ובין תחנות הרצליה לת"א סבידור מרכז בלבד.מסיבה לא ברורה, הרכבות לא יעצרו בתחנות ת"א שלא נסגרות בעקבות העבודות. פעילות הרכבת תחזור לסדרה במוצאי שבת (06.06.2024), עם חידוש השירות.

הסדרי תנועה זמניים בזמן חסימת איילון

  • תנועת הרכבים באיילון דרום תוסט דרך "מחלף משה דיין מערב" לרחוב רחבעם זאבי. לאחר מכן הנהגים יופנו שמאלה לרחוב דיסקונט (כביש 27), ומשם לרחוב שדרות הראשונים (כביש 51) עד להתמזגות חזרה לאיילון דרום.

  • תנועת הרכבים באיילון צפון תוסט דרך "מחלף משה דיין מזרח", ומשם ירידה חזרה לאיילון צפון.

  • תנועת כלי רכב בשדרות הראשונים, במקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לנתיבי איילון (כביש 20), תתאפשר לכיוון מזרח בלבד, ובמקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לבין שדרות מרילנד תתאפשר התנועה לכיוון מערב בלבד. בנוסף תתאפשר תנועת כלי רכב בשדרות רחבעם זאבי לכיוון מערב בלבד.

     

פעילות הרכבות: רכבות בקו אשקלון-הרצליה יפעלו במתכונת מפוצלת בין תחנות אשקלון ליבנה מערב ובין תחנות הרצליה עד ת"א סבידור בלבד ולא תעצורנה בתחנות ת"א השלום, ת"א ההגנה, צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין.

למה העבודות לא מבוצעות בשבת?

למרות הקושי שצפויות לגרום החסימות באחת השעות העמוסות בשבוע, לא נעשה ניסיון לפנות לוועדה במשרד הכלכלה שמאשרת קיום של העבודות בשבת. ככל הנראה הסיבה לכך היא הניסיון לא להיכנס לעימות עם המפלגות החרדיות בקואליציה. רק לאחרונה בוטלו עבודות ברגע האחרון להנפת גשר למסילת הרכבת 431 מעל כביש מספר 1, ועבודות אלו יבוצעו בלילות השבוע הבא - אז ייחסם הכביש.

העבודות הן הפעימה השנייה לחיבור גשר הולכי רגל בין תחנת משה דיין למתחם ה-1,000 במערב ראשון לציון. העבודות כוללות שתי הנפות הנדסיות מורכבות (הקודמת בוצעה בחודש שעבר) באמצעות מנופי ענק של קורות פלדה במשקל של מעל ל-300 טון ובאורך של עשרות מטרים, מעל לכביש 20 ומסילת הרכבת.