אתם בטח יכולים להבין את תחושת האימה שמציפה כשאנחנו מאבדים משהו חשוב, החל מטלפון, ארנק או מפתחות לאוטו. אז דמיינו שאתם בדרך לקרוז שחלמתם עליו ותכננתם הרבה זמן, ואתם מאבדים את התיק הכי חשוב, עם כל הדרכונים, המסמכים, וגם לא מעט כסף מזומן. התקף לב ודאי? סביר להניח.

זה בדיוק מה שקרה לבני הזוג ניסים ורויטל בן אור מנתניה. הם עלו על רכבת מנתניה לחיפה, בדרכם להפלגה משפחתית שיצאה מנמל חיפה. כשהם ירדו בתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה, הם מיד שמו לב שהתיק של ניסים לא עליו. בתיק היו 5,000 שקל במזומן, כרטיסי אשראי והכי חשוב – דרכונים שאיתם באמת שאי אפשר לעלות לקרוז. האירוע היה מותח במיוחד לאור העובדה שנותנו שעות ספורות עד שההפלגה הייתה אמורה לצאת. "הלב שלי החסיר פעימה באותו הרגע שבעלי הבין שהתיק שלו נשאר על רכבת. חשבתי שאני אצטרך בעצמי ללכת לחפש את התיק ושנפסיד את שעת עלייה להפלגה שחיכינו לה כל כך הרבה זמן", אומרת רויטל, אשתו של נסים.

השניים מיד פנו למנהל המשמרת בתחנת חיפה, מאיר אברג'ל, והוא יצר קשר עם פקח הרכבת שמצא במהירות את האבדה היקרה. לאחר מכן העביר את האבדה באמצעות מנהל התחנה בקריית מוצקין אל הפקח שנסע בכיוון הנגדי אל חיפה מרכז השמונה. בשעה 10:30 בבוקר כבר הגיעה האבדה בחזרה אל בני הזוג, שבוודאי הצליחו להסדיר לעצמם את הנשימה עד אז. השניים הספיקו להגיע להפלגה בזמן.

"ירדתי מהרכבת ופתאום שמתי לב שהתיק לא עליי", אומר בן אור, "פניתי ישר לצוות התחנה שהחל מיד בחיפושים. אני רוצה להודות למאיר אברג'ל שסייע לנו ברוחב לב ודאג להרגיע אותנו. מה שחשוב באמת זה לא הכסף, אלא ההרגשה הטובה שמאיר נתן לנו, וטיפל בנו כאילו אנחנו בני משפחה. הוא ממש נלחם כדי להשיב לי את האבדה, זה שירות הרבה מעבר למצופה. בזכותו הספקנו להגיע להפלגה בזמן עם כל הציוד".

5,000 דולר ברכבת (צילום: רכבת ישראל )
התרגשו בעיקר מהטיפול המהיר והמסור. נסים בן אור עם האבדה שנמצאה | צילום: רכבת ישראל

"תוך חמש דקות מאיר כבר אמר לנו שהתיק נמצא ושהוא בדרך אלינו עם הפקח. מאוד הופתעתי מהמהירות שבה מאיר טיפל בנו והרגיע אותנו, יש לכם פה נכס, אני ממש מודה לכם, זה לגמרי לא מובן מאליו", מוסיפה רויטל.

ברכבת ישראל מזכירים שהם מפעילים מחלקת אבדות בפריסה ארצית לטובת שדרוג השירות הניתן לנוסעים,  ובמקרה של איבוד חפץ מומלץ ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות של הרכבת שזמין בטלפון *5770 שלוחה מספר 3, או לפתוח פנייה דיגיטלית באתר. במידה והחפץ שאבד נמצא באחת ממחלקות האבדות ומציאות של הרכבת, שנמצאות בתחנת מרכזית המפרץ ובתל אביב סבידור מרכז, הנוסע יוזמן לאסוף את האבדה.