טיפוסים בשוק העבודה: סקר חדש של פלטפורמת סלאק, מציג וממיין את סוגי הפרסונות השונים שמרכיבים את עולם העבודה, על סמך למעלה מ-15 אלף עובדים ברחבי העולם. הסקר נערך בידי חברת סיילספורס, המובילה העולמית ב- CRM וטכנולוגיית ענן בעולם ובישראל. הסקר בחן, בין היתר, איך הטיפוסים השונים בשוק העבודה מתקשרים עם הסביבה, איך הם פועלים ומה הן תכונות האופי הייחודיות להם.
בשנים האחרונות, בעוד שכולנו אימצנו דרכי עבודה חדשות ואת הטכנולוגיה המאפשרת זאת, לעובדים היה זמן ומרחב להחליט היכן, מתי וכיצד הם עובדים בצורה הטובה ביותר. אופן העבודה שלנו שונה מאוד אחד מהשני, ולכן הכרה, הבנה והערכת ההבדלים הללו, מאפשרת לארגונים להציע לעובדיהם את סביבת העבודה המעצימה ביותר, הכוללת את הטכנולוגיה הנכונה שתתאים להעדפותיהם.
בעקבות הסקר, נמצאו כי קיימות חמש "פרסונות עבודה" שונות בעלות גישות שונות לעבודה, והן: החוקר – The Detective (30%), לוחם הדרכים – The Road Warrior (22%), הנטוורקר –The Networker (22%), פותר הבעיות – The Problem Solver (16%) והאקספרסיוניסט – The Expresionist (10%). הסקר בדק את המאפיינים המניעים של הפרסונות הללו, והתעמק בפרטים של כל אחת מהן: הדרכים שבהן הם עובדים, איך הם מעדיפים לתקשר ומה הם חושבים על טכנולוגיה מתפתחת.
החוקר – The Detective
מדובר בפרסונה הבולטת ביותר במקום העבודה בעולם. זהו טיפוס חוקר שתמיד מחזיק בהרבה מידע. חוקרים מחפשים כמה שיותר ידע, ואז חולקים את הפתרונות שלהם עם אחרים. מטבעם, הם סקרנים ומונעי תוצאות, 93% מהחוקרים מתארים את עצמם כמאורגנים ו-91% מעדיפים להבין דברים בעצמם. עמיתים אומרים שהם הכי טובים במציאת מידע (38% לעומת 19% מכלל העובדים), ושהם יודעים כל מה שקורה בחברה (54% לעומת 29%).
החוקר מופיע במספרים גדולים יותר בצרפת (38%), בריטניה (34%), ארה"ב (33%) וגרמניה (33%), בהודו (16%) ובסינגפור (21%) יש הכי פחות טיפוסים חוקרים. בהודו ובסינגפור כוח העבודה הוא צעיר יותר, וטיפוס החוקר נוטה להיות קצת יותר מבוגר. 53% מהחוקרים מונעים על ידי תחושת מטרה וביטחון תעסוקתי. החוקר (21%) וה-Networker (21%) הם הפרסונות הסבירות ביותר לראות עבודה מהבית בלבד כשלילית, שכן יש להן העדפה חזקה ביותר לתקשורת פנים אל פנים (68% ו-73%).
לוחם הדרכים – The Road Warrior
לוחם הדרכים זו הפרסונה שניתן למצוא בקרבה עובדים ממקומות שונים, בזמנים שונים. הם חברותיים וחביבים, עם צורך לפתח קשרים מרחוק. גמישות היא חשיבות עליונה להצלחתם, וכך גם עבודה בכל דרך שתתאים ללוח הזמנים שלהם.
באופן לא מפתיע, 89% מלוחמי הדרכים עובדים מחוץ לשולחן העבודה שלהם (לעומת 60% מכלל העובדים) ו-81% מתארים את עצמם כסתגלנים (לעומת 64%). עמיתים אומרים שהם הכי טובים ביצירת קשרים עם עמיתים וירטואלית/מכל מקום (28% לעומת 15% מכלל העובדים) ושסביר להניח שהם יעבדו ממקום חדש (28% לעומת 11% מכלל העובדים).
לוחמי דרכים נמצאים לרוב ביפן (28%) וסינגפור (26%), עם פחות נוכחות בהודו (18%). סביר יותר שהם יעבדו בצוות מבוזר גיאוגרפית, ו-17% מהם יעבדו סולו (בקבוצות ללא אף אחד באותו מקום). 46% מלוחמי הדרכים מונעים על ידי הגמישות של כיצד והיכן הם עובדים.
נטוורקר – The Networker
הנטוורקר הוא איש שיחה קל ומאוד תקשורתי. הם משתפים פעולה, תמיד רושמים הערות ומשתפים אותן באופן נרחב, כדי לוודא שכולם מסביבם מעודכנים ושיש להם את מה שהם צריכים כדי להצליח.
67% מהעובדים מהסוג הזה מתארים את עצמם כמוחצנים (לעומת 44% מכלל העובדים) ו-78% מהם מסכימים עם הטענה שניתן להיות חברים עם הקולגות בעבודה (לעומת 43%). אנשים שהם עובדים איתם אומרים שהם הכי טובים בלתת לכולם את המידע שהם צריכים (66% לעומת 36% מכלל העובדים) ושסביר להניח שיהיו להם חברים בין צוותים ומחלקות (66% לעומת 33%).
כמו החוקר, ה- Networker נמצא יותר בבריטניה (27%), ארה"ב (26%) וגרמניה (26%), עם פחות נוכחות ביפן (15%) ודרום קוריאה (18%). 49% מה-Networkers מונעים ממערכות יחסים עם עמיתים, ומעדיפים להיות ממוקמים יחד עם הצוות שלהם. הם רואים בעבודה מלאה מרחוק כמשהו שלילי יותר (21%) ויש להם את ההעדפה הגבוהה ביותר לתקשורת פנים אל פנים (73%).
פותר הבעיות – The Problem Solver
עם סלידה חזקה ממשימות שחוזרות על עצמן, פותר הבעיות הוא אומן באוטומציה. לפותרי בעיות יש טיפים וטריקים לכל דבר והם נמשכים לכלים שיעזרו להם ולעמיתיהם להיות יעילים יותר. הם אוהבים בינה מלאכותית (AI) ושיתוף קיצורי דרך עם הצוות למסלול מהיר של תהליכים.
אובססיביים לחיסכון בזמן, 92% מפותרי הבעיות מתארים את עצמם כמאמצי טכנולוגיה מוקדמים (לעומת 60% מכלל העובדים) ו-77% מתלהבים מבינה מלאכותית (לעומת 42%). עמיתים אומרים שהם הכי טובים בייעול משימות העבודה (61% לעומת 29% מכלל העובדים) ושסביר להניח שהם יאמצו מוקדם כל טכנולוגיה חדשה (62% לעומת 22%).
פותר הבעיות פועל לעתים קרובות יותר בהודו (23%), בדרום קוריאה (22%), ביפן (20%) ובסינגפור (20%), ופחות בבריטניה (11%) ובארה"ב (10%). 43% מפותרי הבעיות יחפשו הזדמנויות לשימוש ב- AI בעתיד, כאשר רק 24% מהם מפגינים חשש לגבי השלכות טכנולוגיות שליליות כלשהן. סביר להניח שפותר הבעיות יחפש הכשרה לטכנולוגיה חדשה בעצמו ממקורות חיצוניים (35%). פותר הבעיות (37%) והאקספרסיוניסט (44%) משתמשים הכי הרבה בבינה מלאכותית.
האקספרסיניסט – The Expresionist
לבסוף, לאקספרסיוניסט יש העדפה חזקה למעורבות פחות רשמית, והוא מעדיף להסתמך על אימוג'י, גיפים וממים בעבודה. סגנון התקשורת החזותית הוא קריטי לאופן שבו הם מבטאים את אישיותם, ומבטיחים שהמסרים שלהם מתקבלים בצורה הנכונה.
נאמנים להעדפותיהם, 72% מהאקספרסיוניסטים משתמשים באימוג'י ובקובצי GIF כדי לתקשר בצורה שקולגות יבינו, יעריכו או ייהנו (לעומת 29% מכלל העובדים) ו-46% מהם מסכימים שתקשורת במקום העבודה צריכה להיות מהנה וקלילה (לעומת 35%). עמיתים אומרים שאקספרסיוניסטים הכי טובים ביצירת קשרים וירטואלית (39% לעומת 15% מכלל העובדים) ושסביר יותר שהם ישתמשו באימוג'י הכיפי ביותר (21% לעומת 5%).
האקספרסיוניסט נמצא לעתים קרובות בהודו (21%), דרום קוריאה (15%) וסינגפור (12%) ופחות בבריטניה (7%), צרפת (7%) וגרמניה (6%). לרוב הצוותים בארגונים יהיה שילוב של הפרסונות השונות, מה שאומר שהכרחי להבין איך מנהלים יכולים ליישר את התקשורת בעבודה בצורה המתאימה לכל אחד. המקום שבו הצוותים עובדים והאופן שבו הם מרגישים לגבי טכנולוגיה, חשובים לא פחות – ועל ידי כך שחברות נשארות מודעות לצרכים של עובדיהן, הן יכולות לספק את העבודה הטובה ביותר מכל מקום ובכל סגנון.