מחירי ביטוח הרכב נסקו ב-40 אחוזים בתוך שלוש שנים, וכעת, מנתונים שהגיעו לידי MAKO עולה כי חלה עלייה מטאורית גם בתחום טיפולי הרכב. לפני נתוני זירת המסחר גלגלים, עלות טיפולי הרכב הקטנים (15,000) והגדולים (90,000) התייקרו השנה בכ- 10 אחוזים בממוצע, זאת כאשר בחלק מהדגמים הפופולריים בישראל, נרשמה עלייה של 17 אחוזים .
טיפול תקופתי הוא למעשה טיפול מונע לרכב, שבמסגרתו נערכת גם בדיקה כללית למערכות הרכב השונות. על פי נתוני זירת המסחר, המחוברת לאלפי מוסכים בישראל, נרשמה עלייה בכל הדגמים הפופולריים בישראל.
כך לדוגמא בטיפול קטן של 15,000 קילומטר שכולל לרוב את החלפת שמן מנוע, פילטר שמן ופילטר אוויר, נרשמה עלייה של מעל 12 אחוזים עבור קיה פיקנטו, טויוטה קורולה וסיאט איביזה. בטיפול גדול של 90,000 קילומטר שכולל החלפת שמנים, חלקים ולעיתים גם החלפת רצועת טיימינג, נרשמה עלייה של מעל 17 אחוזים עבור דגמים כמו קיה פיקנטו וטויוטה קורולה .
העלות הממוצעת בכל הדגמים עלתה ביותר מ- 9 אחוזים, גם כשמדובר בטיפול קטן וגם בטיפול גדול. שיאנית הטיפולים לדגמים הפופולריים בישראל היא קייה פיקנטו עם עלייה של כ- 13 אחוזים וכ- 18 אחוזים לטיפול קטן וגדול בהתאמה. הרכב שהכי זול לטפל בו הוא פולקסווגן גולף, עם עלייה במחירי בטיפולים רק ב- 3 אחוזים ו- 4.4 אחוזים לטיפול קטן או גדול בהתאמה.
"'שוק טיפולי הרכב מושפע השנה מפקטורים שונים, כמו מחסור בכוח אדם בעקבות המלחמה באוקטובר האחרון, מצב ביטחוני משתנה באזורים שונים, האטות בקבלת משלוחי חלפים ועוד", מסבירה סיגל עוז, מנכ"לית גלגלים, את הסיבה להתייקרויות. "עליית המחירים והשוק המשתנה מדגישים את היתרון בהשוואת המחירים. באמצעות השוואה פשוטה, כמו בזירת גלגלים', ניתן לחסוך עד מאות שקלים בטיפול".
בינתיים, הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, עמית גל, לא אוהב את הזינוק של עשרות אחוזים במחירי ביטוחי הרכב (64% על פי נתון של חברת השוואת הביטוחים Wobi, ו-40% על פי הלמ"ס) בשנים האחרונות, ודרש מחברות ביטוחי הרכב (14 במספר) נתונים מפורטים על הסיבות שהובילו להתייקרות. גל אף הזהיר את החברות כי הוא אף שוקל לאלץ אותן להוזיל את המחירים אם יתברר שהן הקפיצו את המחירים בצורה לא סבירה. האם כדאי לממונה לראות ולפקח גם מה קורה בענף הטיפולים?